ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

12 marca 2013

"Jak dobrze"




Jak dobrze

Jak dobrze Mogę zbierać 
jagody w lesie 
myślałem 
nie ma lasu i jagód. 

Jak dobrze Mogę leżeć 
w cieniu drzewa 
myślałem drzewa 
już nie dają cienia. 

Jak dobrze Jestem z tobą 
tak mi serce bije 
myślałem człowiek 
nie ma serca. 

Na wyrost ten optymizm i wiara w człowieka poety, który niesłusznie nie został noblistą?
Poeci tak mają i Różewicz to ma, choć z trudem zdobyte. Wiara w człowieka pomimo wszystko. A wiersz pojawia się jeszcze w czasie, kiedy nie ucichły pomruki wojny, kiedy zauroczenie czasem od wojny odmiennym osadzone wciąż było we wspomnieniach. Nie jest poetą ten, kto nie daje nadziei sobie i innym, choć o tą coraz trudniej.


Teofil Ociepka - "Dżungla Wielka"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz