ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

12 stycznia 2017

TANGO

Ponieważ jest karnawał, ale również z tego powodu, że w telewizorni panoszy się buractwo pospolite, w kawiarence musi być inaczej, musi być alternatywnie, albowiem kawiarenka przysięgała, że rynsztokiem przechadzać się nie zamierza.
Zacznijmy więc argentyńskie tango (wybór całkowicie subiektywny) i na początek nietypowo, ale jakże urodziwie... lekcja poglądowa dla płci prześlicznej...


... prawda? nieźle wyszło.

A teraz, co za akompaniament? co za gibkość niewiasty? co za ekstrawagancja tancerza? co za bliskość ciał niebieskich? co za tych ciał zharmonizowanie? 


Zasłużone brawa...


Zaczyna się jakby z francuska, a wychodzi z tego prawdziwy spektakl. Co za dynamika! I nie ma się czemu dziwić, bo Roberta i Pablo uchodzą za jednych z najdoskonalszych tanga tancerzy




To co uwielbiam - uliczne tango, gdzie może scena nie La Scala, lecz ileż swobody, jakie tancerzy absolutne ruchów zgranie. Oj, chyba w przy kawiarence wyznaczę miejsce, w którym królował będzie taniec.




I jeszcze jeden uliczny show, kto wie, czy nie najbardziej oryginalny. Jakież urocze kroczki tańczącej pary? A ten uchwyt prawej dłoni partnerki? A ten fragment bez uchwytu? Tu akurat zwróciłbym uwagę na swobodę ruchów partnera i w ogóle ogromny plus za choreografię. Prawdziwa przyjemność patrzenia.




A na koniec to, co pojawiło się na początku, aczkolwiek nieco inaczej.
Nie wiem jak komu, ale mnie ta solowa wersja tanga bardzo się podoba.


[12.01.2017, Dobrzelin]

4 komentarze:

  1. Toś mi sie wstrzelił w dzień, ale miło, wersje w parach bardzo seksowne, ale ta wersja solo to coś dla mnie, bo mój mąż jest z tych, co wolą oglądać, niż tańczyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a widzisz... ja wersji solo dla mężczyzn, a szkoda, nie znalazłem... pozdrawiam

      Usuń
  2. Miałam wyjątkowe szczęście oglądać kiedyś tango tańczone na ulicy Buenos Aires w portowej dzielnica La Boca. A także w eleganckim lokalu w dzielnicy San Thelmo. Trudno mi powiedzieć gdzie bardziej mi się podobało.
    Ale nie zapomnę tych tang do końca życia.
    Dziękuję Ci ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tango to niezwykle erotyczny taniec, ponieważ potrzebuje bliskości, więc kiedyś uznany za nieodpowiedni dla dobrze wychowanych panienek. Nie byłam dobrze wychowana, więc kiedyś zapisałam się na kurs tanga.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń