CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

08 listopada 2018

W STANIE HIBERNACJI


1.
Wracając do kraju uderzająca jest tegoroczna jesień, fakt, że aż do ostatnich dni października właściwie w całej Europie dominowało słońce i stosunkowo wysoka temperatura. Dopiero ostatnia francuska trasa spod Montpelier do Belgii zdominowana była przez deszcz, a w Wogezach także przez śnieżycę. Z kolei powrót do kraju spod Paryża to ponownie piękna jesień. Piękna jesień to osobliwy kontrast pomiędzy ciemną zielenią sosen i świerków a bladą żółcią liści brzóz i ciemniejszą, pomarańczową barwą listowia klonów.
2.
Ostatni towar wiozłem pod Garwolin. Czekał na niego Białorusin, który zabierał go do Sankt Petersburga.
Jadąc do Garwolina przejeżdżałem koło Kołbieli. Nazwa tej miejscowości jest mi znana. Kiedy jeszcze dyrektorowałem szkołą rolniczą, organizując jedną z wielu imprez (ta była związana przed Wielkanocą), udało mi się ściągnąć do szkoły grupę dzieciaków z Kołbieli, które, oczywiście pod okiem opiekunki, prezentowały naszej młodzieży proces powstawania regionalnych, oryginalnych wycinanek. Uszło mi z pamięci w jaki sposób dotarłem tej grupy reprezentującej dom kultury w Kołbieli… chyba jednak skontaktowałem się z opiekunką przez internet, potem telefonicznie i w końcu któregoś pięknego wiosennego dnia pojawił się przed szkołą autobusik… odległe czasy.
3.
Przeprawa mostowa przez Wisłę pod Górą Kalwarią dostarcza podobnych wrażeń jak przejeżdżanie mostem nad Loarą. W ogóle Wisła i Loara są do siebie podobne – na znacznej swej długości nieuregulowane, sporo w nich zakoli, płycizn i starych łożysk, piaszczystych łach, które znikają dopiero podczas „wysokiej wody”.
4.
Właściwie to moja trasa skończyła się dopiero w poniedziałek, kiedy zdałem swoją renówkę, no i oczywiście rozliczyłem się z kursu. Niestety na S8 korki po dwóch wypadkach spowodowały dwugodzinne opóźnienie w dojeździe do domu. Tu zapadłem w typową po odbytej trasie hibernację. Owszem, zaliczyłem pranie, wcześniej wysprzątałem auto, ale jakoś trudno mi było (i jeszcze jest) zapanować nad wolnym czasem, którego mam w nadmiarze. W każdym bądź razie niekoniecznie z nudów, obejrzałem sobie w internecie finałowy mecz naszych siatkarzy na mistrzostwach świata. Wieczorami i nocą zerkam też na rozgrywki snookera z O’Sulivanem w roli głównej.
5.
Polska to mimo wszystko piękny kraj, myślę sobie, ale o ile byłaby piękniejsza bez wyznawców religii rydzyka, bez pisiaków, kaczyńskiego, prezydenta i premiera, bez tarczyńskiego, piotrowicza i Pawłowicz, ale to już temat do innego wypracowania.

[08.11.2018, Dobrzelin]

8 komentarzy:

  1. Witam. Jesień w tym roku jest wyjątkowo piękna.
    Jestem wierząca, ale Rydzyk to już przegina wraz z "kaczuszką kwa kwa".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również witam... a to "przegięcie" to poniekąd także nasza wina, to znaczy tych, którzy od czasu do czasu wyłączają myślenie... pozdrawiam

      Usuń
  2. Polska to piękny kraj, gorzej z niektórymi rodakami, niestety masz rację:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... mam nadzieję, że to "niestety" odnosi się do niektórych rodaków, a nie do okoliczności przyrody, etc. naszego kraju :-) ... pozdrawiam

      Usuń
  3. Dopiero dzisiaj przeczytałam w necie, co wczoraj w sejmie powiedział Tarczyński, bo widziałam jedynie, jak złajał go jego szef.
    Polska zawsze była piękna, a teraz podczas tej słonecznej jesieni jest jeszcze piękniejsza, choć liście już opadają z drzew.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... chyba najbardziej boli to, że tarczyński i jemu podobni mienią się być chrześcijanami, choć jaką religię wyznają doprawdy nie wiem. A co do Polski jesienią - pełna zgoda...pozdrawiam

      Usuń
  4. Jesieńjest w tym roku wyjątkowo piękna.
    A Polska to naprawdę przepiękny kraj. Sam o tym wiesz najlepiej.
    A my musimy sobie twardą skórę wyrobić. Nie ma innej możliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... szkoda tylko tych lat spędzanych pod pręgierzem obecnej władzy... ot, co mi przyszło na stare lata.... pozdrawiam

      Usuń