CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

08 maja 2024

JEDNA PIOSENKA - W ŻÓŁTYCH PŁOMIENIACH LIŚCI - SKALDOWIE + ŁUCJA PRUS

 



W żółtych płomieniach liści

Brzoza dopala się ślicznie.

Grudzień ucieka za grudniem,

Styczeń mi stuka za styczniem.

Wśród ptaków wielkie poruszenie,

Ci odlatują, ci zostają,

Na łące stoją jak na scenie -

Czy też przeżyją, czy dotrwają?

I ja żegnałam nieraz kogoś,

I powracałam już nie taka,

Choć na mej ręce lśniła srogo

Obrączka srebrna jak u ptaka.

I ja żegnałam nieraz kogoś

Za chmurą, za górą, za drogą,

I ja żegnałam nieraz kogoś,

I ja żegnałam nieraz...

Gęsi już wszystkie po wyroku,

Nie doczekają się kolędy,

Ucięte głowy ze łzą w oku

Zwiędną jak kwiaty, które zwiędły.

Dziś jeszcze gęsi kroczą ku mnie

W ostatnim sennym kontredansie

Jak tłuste księżne, które dumnie

Witały przewrót, kiedy stał się...

I ja witałam nieraz kogoś

Chociaż paliły wstydem skronie,

I powierzałam Panu Bogu

To, co w pamięci jeszcze płonie.

I ja witałam nieraz kogoś

Za chmurą, za górą, za drogą,

Ii ja witałam nieraz kogoś,

I ja witałam nieraz...

Ognisko palą na polanie,

W nim liszka przez pomyłkę gore,

A razem z liszką, drogi panie,

Me serce biedne, ciężko chore.

Lecz nie rozczulaj się nad sercem,

Na cóż mi kwiaty, pomarańcze,

Ja jeszcze z wiosną się rozkręcę,

Ja jeszcze z wiosną się roztańczę!

I ja żegnałam nieraz kogoś,

I powracałam już nie taka,

Choć na mej ręce lśniła srogo

Obrączka srebrna jak u ptaka.

I ty żegnałeś nieraz kogoś

Za chmurą, za górą, za drogą,

I ty żegnałeś nieraz kogoś,

I ty żegnałeś nieraz…

Muzyka  -  Andrzej Zieliński

Słowa  -  Agnieszka  Osiecka


Jacek Zieliński - Rest In Peace


[08.05.2024, Toruń]

5 komentarzy:

  1. Lubię chyba wszystkie ich piosenki.
    Podobno artysta zmarł niespodziewanie, każdego twórcy szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, od paru ładnych lat chorowała na raka...

      Usuń
    2. Zawsze śmierć jest zaskoczeniem, zwłaszcza gdy ktoś ma jeszcze wiele planów na przyszłość.

      Usuń
  2. Choć bardziej od Nich lubiłam inne zespoły PRL-u, to jednak wszystkich piosenek słuchałam z przyjemnością. Ta dzisiaj przytoczona jest najbardziej smutną, liryczną i melancholijną z repertuaru, ale najłatwiej było ją zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię te piosenkę. Przepiękne wykonanie i wzruszający tekst.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń