ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

12 lutego 2020

CIUT FOTOGRAFICZNYCH WSPOMNIEŃ

Stare zdjęcia mają swój urok. Nie pamiętam okoliczności, w których doszło do zrobienia mi tego zdjęcia. Prawdopodobnie autorem fotografii był przyjaciel rodziny, pan Młochowski, o ile właściwie odtwarzam z pamięci jego nazwisko. Oczywiście zdjęcie zrobione zostało zimą. Za mną widać ceglany parkan oddzielający stawy od cukrowni. Ta ciemna linia to odgradzająca szutrową drogę od stawu szyna szerokotorowa. Ubrany jestem w białego, ciepłego "misia".


Typowy obrazek szczęśliwego dzieciństwa. Scena ze środkowego pokoju. Nasze dobrzelińskie mieszkanie było spore: trzy pokoje, przedpokój, łazienka i kuchnia. Wadą w nim było to, że pokoje były "przechodnie".
Ojciec na na sobie jasny sweter w serek z szetlandzkiej wełny; matka ubrana jest w kremową sukienkę. Za nami choinka. Po prawej stronie radio "Tatry", słoń i lampa - nie zachowały się do dzisiaj, natomiast na ścianie obraz z leśnym widoczkiem podpisany "Wernyhora" wisi dziś na ścianie w naszym pokoju.




Kolejna scena: okres świąteczny, prawdopodobnie kilka godzin przed Wigilią (stół jeszcze nie zastawiony). Od lewej mama, jej ojciec, a mój dziadek Władysław, babcia Marianna - matka ojca, ojciec i ja. Brakuje mi na tym zdjęciu dziadka ze strony ojca i babci ze strony matki, a jestem pewien, że rodzina tego dnia była w komplecie.




[Mieczysławów, 12.02.2020]

11 komentarzy:

  1. Masz piękne wspomnienia ze szczęśliwego dzieciństwa.
    Ja niestety nie...bo ani dzieciństwo ani wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przykre, że nie miałaś. Dla mnie był to najcudowniejszy okres w życiu

      Usuń
  2. Mam kilka podobnych chyba...

    OdpowiedzUsuń
  3. Porządkując rzeczy po mamie, znalazłam trochę czarno-białych zdjęć, ale nie wszystkie potrafiłabym opisać. Wspomnienia nas odmładzają i dlatego dobrze je mieć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenna myśl - wspomnienia nas odmładzają. Trafione w samo sedno. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Moje dzieciństwo nie należało do szczęśliwych. Różne sploty okoliczności i brak empatii dorosłych zrobiły swoje. Wydaje się, że balast takiego wychowania noszę do dziś, choć udaję, że nic się nie stało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi z tego powodu. Myślę jednak, że mając przykre wspomnienia potrafiłaś stworzyć lepsze mlodszemu pokoleniu. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Piękne te zdjęcia. Mają klimat bo są czarno białe. Po dziadkach zostało mi mnóstwo pięknych zdjęć z ząbkami i bez. Miła pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i ty masz takie fotograficzne wspomnienia

      Usuń
  6. As stated by Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years more and weigh 19 kilos lighter than us.

    (And by the way, it is not related to genetics or some secret-exercise and EVERYTHING around "HOW" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    Click this link to see if this quick questionnaire can help you discover your real weight loss potential

    OdpowiedzUsuń