CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

16 kwietnia 2023

FILMY - CHALUPAŘI - POD JEDNYM DACHEM


 CHALUPAŘI - POD JEDNYM DACHEM to jedenasto-odcinkowy czechosłowacki serial komediowy z 1975 roku , wyreżyserowany przez Františka Filipa, z Josefem Kemrem i Jiřím Sovákiem w rolach głównych. Akcja filmu rozgrywa się głównie we wsi Třešňová, a w rzeczywistości wioskę Višňová. Film kręcono również w Pradze. Piosenkę otwierającą i zamykająca serial śpiewał Waldemar Matuška.

Obsada głównych ról:

Jiří Sovák Evžen Huml

Josef KemrBohumil Císař

Jana Hlaváčová Jarča Krbcová, córka Humla

Josef VinklářAlois Krbec alias Siola, zięć Humla

Jiří SchmitzerSlávek Krbec, wnuk Humla

Jiřina BohdalováDáša Fuchsová

Ilja Prachař Antonín Balabán, przyjaciel Bohouša, późniejszy mąż Dášy Fuchsovej

Josef Větrovec – Karel Mrázek

Vladimír Menšík - Tonda Čihák, kierowca autobusu


Jiří Sovák 


Josef Kemr


Vladimír Menšík 


Josef Větrovec


Jiřina Bohdalová


Jiří Sovák i Josef Kemr

Odcinek 7 - "Romeo z autobusu"


[16.04.2023, Toruń]

4 komentarze:

  1. Z czeskiego kina znam niewiele filmów. Dawno temu oglądałam "Pociągi pod specjalnym nadzorem", "Wojaka Szwejka", "Szpital na peryferiach" i "Kobieta za ladą". Wszystkie obejrzałam z przyjemnością, ale czeskie komedie, to nie mój poziom poczucia humoru, bo ja go nie posiadam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że tu nie chodzi tylko o sam humor, tylko o dystans wobec samego siebie, brak tej napuszoności właściwej np. Polakom

      Usuń
  2. Oglądałam ten serial i podobał mi się właśnie za dystans do siebie bohaterów i wzajemnie relacje...

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja wybieram się do kina na film "Wlasciciele". Film powstał niedawno i w nim właśnie widoczne jest to czeskie poczucie humoru czyli śmianie się z samego siebie.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń