CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

30 kwietnia 2023

JEDNA PIOSENKA - JOLKA, JOLKA, PAMIĘTASZ

 


Zawsze słuchając tego utworu przechodzi mnie dreszcz...

JOLKA JOLKA, PAMIĘTASZ

muzyka – Romuald Lipko

tekst – Marek Dutkiewicz

wykonawca – Felicjan Andrzejczak

pierwsze i oryginalne wykonanie z Budką Suflera


Jolka, Jolka pamiętasz lato ze snu,

Gdy pisałaś: Tak mi źle,

Urwij się choćby zaraz,

Coś ze mną zrób,

Nie zostawiaj tu samej, o nie.


Żebrząc wciąż o benzynę

Gnałem przez noc.

Silnik rzęził ostatkiem sił,

Aby być znowu w tobie,

Śmiać się i kląć.

Wszystko było tak proste w te dni.


Dziecko spało za ścianą,

Czujne jak ptak.

Niechaj Bóg wyprostuje mu sny.

Powiedziałaś, że nigdy,

Że nigdy aż tak,

Słodkie były jak krew twoje łzy.


Emigrowałem

Z objęć twych nad ranem,

Dzień mnie wyganiał,

Nocą znów wracałem.


Dane nam było

Słońca zaćmienie,

Następne będzie,

Może za sto lat.


Plażą szły zakonnice,

A słońce w dół,

Wciąż spadało nie mogąc spaść.

Mąż tam w świecie za funtem

Odkładał funt,

Na toyotę przepiękną, aż strach.


Mąż twój wielbił porządek

I pełne szkło,

Narzeczoną miał kiedyś jak sen.

Z autobusem Arabów zdradziła go,

Nigdy już nie był sobą, o nie.


Emigrowałem

Z objęć twych nad ranem,

Dzień mnie wyganiał,

Nocą znów wracałem.


Dane nam było

Słońca zaćmienie,

Następne będzie,

Może za sto lat.


W wielkiej żyliśmy wannie

I rzadko tak,

Wypełzaliśmy na suchy ląd.

Czarodziejka gorzałka

Tańczyła w nas,

Meta była o dwa kroki stąd.


Nie wiem ciągle dlaczego

Zaczęło się tak,

Czemu zgasło, też nie wie nikt.

Są wciąż różne koło mnie,

Nie budzę się sam,

Ale nic nie jest proste w te dni.


[30.04.2023, Toruń]


1 komentarz:

  1. Mam podobnie. Jeśli słowa zagrają w duszy, to melodia przyczepi się i chodzi za mną krok w krok.
    Ostatnio: "Simon & Garfunkel - The Sound of Silence". Ludzie mówią, ale rozumieć siebie nie chcą, więc te mury są i są...
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń