CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

12 listopada 2023

JEDNA PIOSENKA - BAJAGA I INSTRUKTORI - VERUJEM, NE VERUJEM

 

Z Wikipedii Bajaga i instruktori” (Бајага и инструктори) – serbski zespół rockowy założony w 1984 roku w Jugosławii.

Zespół powstał w 1984 roku w Belgradzie, założony przez kompozytora, autora tekstów, gitarzystę i wokalistę Momčilo Bajagicia „Bajagę”, urodzonego 19 lutego 1960 roku w Bjelovarze, a zamieszkałego i wychowanego w Belgradzie”.



Verujem, ne verujem

[język serbski]

Gluvo je doba, svi su zaspali

osećam strašan nedostatak buke

hoću da vrištim, a ne mogu sam

ljudi su danas osetljivi na zvuke

Jer je noć, noć, noć, noć

totalni je mrak

ništa se više ne vidi u tami

ovo svetlo je usamljeni zrak

osećam ipak k'o da nismo sami

ti i ja

Ref. 2x

Verujem

ne verujem

Ustani, nije vreme spavanja

dođi da čuješ pobedničke trube

umij se vodom sa ovog izvora

napolju ljudi pevaju kroz zube

Jer je noć, noć, noć, noć

totalni je mrak

ništa se više ne vidi u tami

ovo svetlo je usamljeni zrak

osećam ipak k'o da nismo sami

ti i ja

Ref. 2x

Čekamo jutro da se razdani

da neko dođe i donese sveću

u ovom mraku čovek ne vidi

a ja da čekam ne mogu i neću

Jer je noć, noć, noć, noć

totalni je mrak

ništa se više ne vidi u tami

ovo svetlo je usamljeni zrak

osećam ipak k'o da nismo sami

ti i ja

Ref. 2x

Ustani, nije vreme spavanja

dođi da čuješ pobedničke trube

umij se vodom sa ovog izvora

napolju ljudi pevaju kroz zube

Jer je noć, noć, noć, noć

totalni je mrak

ništa se više ne vidi u tami

ovo svetlo je usamljeni zrak

osećam ipak k'o da nismo sami

ti i ja

Ref. 6x

https://lyricstranslate.com


Wierzę, nie wierzę

Głucha pora, wszyscy już usnęli

Czuję straszny brak hałasu

Chciałbym wrzeszczeć, ale nie mogę samemu

Ludzie są dzisiaj wrażliwi na dźwięki

Gdyż jest noc, noc, noc, noc,

Zupełny mrok

Nic nie widać w ciemności

To światło jest samotnym promieniem

Czuję jednak, że nie jesteśmy sami

Ty i ja

Wierzę,

Nie wierzę.

Wstań, nie czas na spanie

Chodź posłuchać zwycięskich trąb

Obmyj się wodą z tego źródła

Na dworze ludzie śpiewają przez zęby

Gdyż jest noc, noc, noc, noc,

Zupełny mrok

Nic nie widać w ciemności

To światło jest samotnym promieniem

Czuję jednak, że nie jesteśmy sami

Ty i ja

Wierzę,

Nie wierzę.

Wyczekujemy rana, aż zaświta

Niech ktoś przyjdzie i przyniesie świecę

W tej ciemności człowiek nie widzi

A ja nie mogę czekać i nie będę

Wierzę,

Nie wierzę.

Tłumaczenie - Dragan Manojlović


[12.11.2023, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz