ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

18 października 2021

WERSETY (1) LINIA DEMARKACYJNA

 





LINIA DEMARKACYJNA


Jak ty wyglądasz w tych butach

przemoczone

wracaj skąd przyszedłeś

widzisz przeszedłeś po zagrabionym

ponadto przekroczyłeś linię

zmykaj stąd.


Moja matka też czekała

chodziła z miejsca w miejsce

ale przynajmniej znalazła stajnię

do dzisiaj pamiętam zapachy

owsa i wiór z drewna

z którego zrobiono mi kołyskę.


Zimno

zepchnięto mnie ze skrzyni

z innymi

kobiety nie miały siły płakać

oczy dzieci zwrócone były

na mężczyzn w mundurach.


Gdybym powiedział im kim jestem

obróciliby to w żart

dla żartu zamienię ich lekko gazowaną wodę

w wino

kiedy położą się pokotem

łatwiej będzie przejść po ich ciałach z kamienia.


[18.10.2021]

6 komentarzy:

  1. Czy to wiersz Tadeusza Różewicza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego "niestety"?
      Przecież gdyby wiersz nie był bardzo dobry to nie przyszedł by mi do głowy Różewicz...

      Usuń
    2. A u mnie skojarzenie z Baczyńskim:-)

      Usuń
  2. Świetny wiersz, gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń