CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

26 lutego 2024

KARTKA Z KALENDARZA - 26.02.2024

 

Kartka z kalendarza na dzień 26 lutego 2024 roku

Poniedziałek


Imieniny dzisiaj obchodzą: Aleksander, Mirosław oraz Bogumił, Dionizy, Faustynian, Gerlinda, Klaudian, Lutmiar, Lutosława, Mirosława, Nikolina, Nestor, Otokar, Porfiriusz, Porfiry


Przysłowia na dziś:

Jak dym w górę szybuje, zawsze to mróz zwiastuje”

By nie dokuczał luty, pal w kominie i miej kożuch suty”

Kiedy w lutym tajanie, szykuj chłopie sanie”

W lutym mróz i śnieg stały czynią w lecie upał trwały”


Słońce

Świt: 05:52

Wsch. Sł.: 06:26

Zenit: 11:48

Zach. Sł.: 17:11

Zmierzch: 17:45

Dzień jest dłuższy od najkrótszego o 2 godziny 56 minut i 41 sekund


Cytat dnia:

Kto kocha, przyjmuje to, co dostaje, i daje, nie żądając wdzięczności.

Miłość nie rachuje” - Jan Twardowski


26 lutego 1892 roku w Warszawie urodził się Julian Ejsmond – poeta, bajkopisarz i tłumacz. [zm. 29 czerwca 1930 roku w Zakopanem]


Poniżej wiersz poety „Ptaki i drzewa”.


PTAKI I DRZEWA


Teraz ja będę słuchał, a las niech zaśpiewa...

Śpiewaj, wilgo, złocista pieśniarko gęstwiny! —

Teraz ja będę słuchał, a las niech zaśpiewa.

Kuj, dzięciole, spróchniałe drzewa! —


Gwiżdż, droździe, w koralowym raju jarzębiny! —

Będę słuchał: niech knieja zaśpiewa natchniona.

Krzycz, krasko, leśna bajko błękitno-zielona! —

Szczebioczcie, małe ptaszyny! —


Teraz ja będę słuchał, a las niech zaśpiewa...

Szum, dębie! Graj mi, lipo, pszczołami brzęcząca! —

Teraz ja będę słuchał, a las niech zaśpiewa...

Przemówcie, zielone drzewa!


A gdy przyjdzie południe w złotym ogniu słońca,

zmilkniecie, gdy las cały od żaru omdlewa...

Wówczas ja wam zaśpiewam tak, jak człowiek śpiewa,

co ma w sercu ptaki i drzewa...


[26.02.2024, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz