ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

11 marca 2020

WSPOMNIENIA MUZYCZNE


"On the road again" - Willie Nelson

Łezka wspomnień szkli się w oku, gdy słucham Willego Nelsona. Specyficzny głos, oryginalny wygląd, a piosenka jakże pasująca do mojego ostatniego zajęcie. Dzisiaj już nie pasuje. Nie wybieram się w drogę. Nigdzie się nie wybieram.



"Me and Bobby McGee" - Kris Kristofferson

W tym wydaniu muzycznych wspomnień przygotowałem same przeboje. Słynna piosenka Krisa Kristoffersona, piosenkarza country i aktora, śpiewana także przez bardzo wielu wykonawców. Przywiązałem się do tego wykonania.



"San Quentin" - Johnny Cash

Głos Johnnego Casha jest niepowtarzalny. Niezwykła też była jego kariera i życie. Stał zawsze po stronie słabszych i uciśnionych. Ewenementem w jego muzycznych podróżach były koncerty dla wyjętych spod prawa więźniów San Quentin i Folsom



"Mammas don't let your babies grow up to be cowboys" - Wailon Jennings

Jeden z najświetniejszych piosenkarzy country i jego sławna, obecna już w kawiarence piosenka, w której Wailon przestrzega matki przed tym, aby nie wychowywali swoich dzieci na kowbojów, a ja ostatnimi czasy zabawiam się aranżacją tytułu tej piosenki do dzisiejszych potrzeb. Mój tytuł brzmi: "Mamuśki, nie wychowujcie swoich dzieciaków na pisiaków".




"Take me home country roads" - John Denver

John Denver nie jest nazbyt znanym pieśniarzem country, natomiast jego piosenka, w której opowiada o wiejskiej drodze prowadzącej go do ukochanego (nie tylko dla niego) domu, zdobyła wielką popularność.




"Hurt" - Johnny Cash

Przepiękne wykonanie rockowej piosenki, z której Johnny Cash uczynił prawdziwą wzruszającą perełkę muzyki country. To jego ostatni przebój - ostatnia pieśń starego, zmęczonego życiem, dumnego piosenkarza.


[11.03.2019]

4 komentarze:

  1. Ale przykłady wybrałeś, super. Dodałabym jeszcze jakąś balladę Bruce'a Springsteena:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Springsteen jest supet, aczkolwiek gra bardziej rocka a nie country, co oczywiście nie znaczy, że jest gorszym wykonawcą. Może kiedyś zaproszę go do kawiarenki.

      Usuń
  2. Andrzeju to moja ukochana muzyka i wykonawcy.Sprawiles mi ogromna radość .Czesto słucham i pomaga mi wyjść z dołków których teraz nie brakuje,bo wirus a chłopcy daleko w Polsce i mój T ma od miesiąca rozrusznik .Bardzo Ci dziękuje za taka niespodzodzianke.Wiem ze Cie ciągnie w drogę i za kółko ale myślę ze po przejechaniu tylu tysięcy kilometrów należy się solidny wypoczynek szkoda t oko ze taki i okupiony bólem.Bądź dobrej myśli ze wszystko dobrze się zakończy i będziesz zdrowy.Pomysł co by było gdybyś teraz musiał poniewierac się po całej Europie .Posylam garsc dobrej energii i uśmiechu dla Ciebie i bliskich.Poglaskaj odemnie pieseczki bo są cudowne.Trzymaj się .Marta uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten komentarz i miło mi, że mogłem sprawić przyjemność tą muzyką. Swego czasu, bardzo dawno temu należałem do Stowarzyszenia Muzyki Ludowej Country założonego przez prezentera Trójki Korneliusza Pacudę. Szkoda, że Cash, Jennings już nie żyją, a Willy Nelson ma bodajże lat 87 i już nie koncertuje. Nadeszły rzeczywiście ciężkie czasy. Wirus rozpędza się. Mam nadzieję, że ominie Ciebie i Twoich bliskich. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń