CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

03 września 2022

ZNANE, NIEZNANE, ZAPOMNIANE... (3)

 


ŻYCZENIE - autor Stefan Witwicki


Gdybym ja była słoneczkiem na niebie,

Nie świeciłabym jak tylko dla ciebie.

Ani na wody, ani na lasy:

Ale przez wszystkie czasy,

Pod twym okienkiem, i tylko dla ciebie,

Gdybym w słoneczko mogła zmienić siebie.


Gdybym ja była ptaszkiem w pięknym gaju,

Tylko bym w twoim chciała śpiewać kraju.

Ani na wody, ani na lasy:

Ale przez wszystkie czasy,

Pod twym okienkiem, i tylko dla ciebie..

Czemuż nie mogę w ptaszka zmienić siebie?



Autor anonimowy  -  Alboż my to jacy tacy

Alboż my to jacy tacy,

Chłopcy Krakowiacy!

Czerwona czapeczka,

Na cal podkóweczka.

I biała sukmana, dana moja dana!

Karazya wyszywana,

Ciecioć jakaś haftowana,

Pętliczkami, sznureczkami,

Złocistemi klapeczkami

Do kolusineczka, moja kochaneczka.

Mam i pasik wyszywany,

Rzemyczkami przeplatany,

Wybijany gwoździczkami,

Złocistemi sprzążeczkami

Do kolusineczka, moja kochaneczka!

I koziczek wyostrzony,

W piękną kaletę złożony:

Przy rum fajka i krzesiwko,

Kochajże mnie moja dziewko

Do kolusineczka, moja kochaneczka!

I koszulka z hafteczkami,

Z paciorkami, faworkami,

Z obszewkami z przyramkami;

Z czerwonemi wstążeczkami

Do kolusineczka, moja kochaneczka!

I buciki wywracane

Podkóweczki nitowane,

I przy kroju przeszywane,

Z uszeczkami, z przywiązkami

Do kolusineczka, moja kochaneczka!


Mam pieniądze za obsiewki,

Kochajcież mnie moje dziewki!

A która mnie będzie chciała,

To ta wszystko będzie miała:

I krakowski wianek i złoty pierścionek.

Rańtuch biały okolisty;

Gorset czysty i złocisty,

Sznurek koralów rzęsisty

Do kolusineczka, moja kochaneczka.


[03.09.2022, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz