CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

28 stycznia 2017

SZCZĘŚCIE (2) - TO NIE JEST WIERSZ

Namaluj dla mnie wiersz
twoje słowa są uczesane
oszlifowałeś ostre krawędzie
linijek opowieści
łatwiej mi połknąć taka tabletkę
o kształtach zaokrąglonych
jak brzemienne łono kobiety

rysuj dla mnie w dzień
głaszcz nocą
podawaj wargami
do moich uszu
łaknę słów

dziecinko
ja nie piszę wierszy
ja tylko chwytam się brzytwy
aby nie utonąć.

[27.01.2017, Saint-Hilare-le-Chatel w Normandii, Francja]

3 komentarze:

  1. Niespotykane w prozie zestawienia wyrazów uczesanych, głaskanych, zaokrąglanych to nie wiersze? A poezja jest dla tonących jak najbardziej wskazana, utrzymuje na powierzchni i jako lek nie pozwala na sprowadzanie do parteru.
    Zasyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ładnie powiedziane, a tak na marginesie, ten kończący tekst czterowiersz mógłby być mottem do mojego pisania... pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten ostatni czterowiersz mogę nieśmiało pod swoim pisaniem także umieścić, jeśli nie masz nic przeciw...

    OdpowiedzUsuń