ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

10 marca 2023

POWROTY - SAINT-ÉMILION - FRANCJA - AKWITANIA

https://goo.gl/maps/TJinTRY64Efcj7Me7 

Dzisiaj powracam do Saint-Émilion, pięknej, starej miejscowości we Francji, Akwitanii w okręgu Libourne w departamencie Gironde.

Saint-Émilion to miejscowość urystyczna — co roku odwiedza ją średnio około miliona osób; posiada starą zabudowę romańsko-gotycką, m.in. pustelnię, monolityczny (z jednej bryły kamiennej) kościół, kolegiatę, pałac arcybiskupi, okazałe budynki i pozostałości fortyfikacji). W starym miasteczku dominują kręte uliczki i zacienione place. Saint-Émilion znane jest gastronomii ( makaroniki, pasztety foie gras – danie z mięsa kaczki lub gęsi), ale nade wszystko wokół miasta rozciągają się na wapiennym podłożu winnice, a grona zostają po zbiorach wykorzystane do produkcji dobrego, choć niezbyt taniego wina – czerwonego Saint-Émilion.

1.


2



3. 


4.


5.


6.


7.


8.


[10.03.2023, Toruń]

2 komentarze:

  1. Co mnie zawsze zadziwia, nawet gdy oglądamy Tour de France, to identyczne dachy niemal w każdej miejscowości!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Chełmnie. Nie robiłam zdjęć bo byłam odpocząć.Nie dzwoniłam do nikogo bo byłam tam sama. Naszkicowałam coś w swoim kajecie. Napisałam coś w innym. Ludzi poobserwowałam a do niektórych się uśmiechnęłam.

    OdpowiedzUsuń