ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

21 września 2019

DROBIAZGI (1)

2.
Nie ma na świecie państwa, które w stu procentach pokrywałoby koszty wszystkich zabiegów i operacji przeprowadzanych na pacjentach bardzo ciężko chorych, ale te 240 milionów złotych jakie pisowski rząd podarował rydzykowi mogłoby uratować życie... strzelam... 250-500 chorym, dla których poddanie się operacji jest jedyną deską ratunku na zachowanie życia. I tak rodziny i przyjaciele chorych organizują zbiórki pieniężne ba ten szczytny cel.
Myślę, że nikt, dosłownie nikt nie protestowałby, gdyby pieniądze zamiast dla rydzyka trafiały dla potrzebujących, nawet poza prawnymi procedurami. 
Ale ja żyję przecież w pisowskim kraju.
(pod Alicant w Hiszpanii)

4.
Po roku 1989 poczułem się pół-Polakiem, odnosząc się krytycznie do przemian ustrojowych, lecz mimo wszystko byłem propaństwowcem, co wypełniło w 50 procentach moje rozgoryczenie.
Od czasów drugiego rządu pis nie czuję się... powiem inaczej... z pisowskim państwem nie łączy mnie nie tylko mocny szpagat ale i poślednia bawełniana nić.
(tamże)

6.
Wracam pamięcią do niedawnej trasy spod Montpellier do Clermont Ferrand. Zapamiętałem, i zdziwiło mnie to ogromnie, roje pszczół; nie jeden, a kilka, pod Millau.
Jedziesz sobie i nagle widzisz przed sobą poruszającą się chmurę tego drobiazgu, chmurę rzucającą kołujący się cień rzucany na przednią szybę auta - niesamowite wrażenie. 
Podobnie wygląda stado szykujących się do odlotu szpaków, z tym że pszczół w tej chmarze jest bez porównania więcej.
(tamże)

3.
Jadąc od Lleidy do Tarragony dostrzegłem dwa stada owiec prowadzonych przez pasterzy. W drugim przypadku pilnującym stada był też pies.
W okamgnieniu zdobyłem w ten sposób temat do krótkiego opowiadania.
(tamże)
dopisek: się tworzy.

5.
Dzięki uprzejmości RNE Clasica (świetne hiszpańskie radio nadające muzykę klasyczną wysłuchałem w czasie podróży finałowego koncertu z tegorocznego Proms z Royal Albert Hall w Londynie.
Ciekawe czy pisowski Program 2 PR nadawał ten koncert; byłto wszakże przekaz Eurowizji.
Świetna muzyka, wspaniała orkiestra BBC, śpiewacy BBC Singers i doskonała Jamie Barton, wykonawczyni suity z "Carmen" Bizeta.
(tamże)

10.
Temperatura zmierza ku jesiennej. Na samym południu Huszpanii zaledwie 27 stopni w dzień, w centrum Francji 23, przy czym z chłodniejszymi podmuchami wiatru. Bezchmurnie aż do północnej części Francji; dalej w Belgii i Hilandii chłodniej i mżawka. W północnych Niemczech, przez które przejeżdżam nocą, temperatura spada do +4 stopni. W Danii cieplej ale w dzień - do 11-tu. Tu niebo zachmurzone i delikatnie pada. W Szwecji też mży, ale nocą temperatura to jedenaście stopni i tylko tuż przed wschodem słońca spada do 9 kresek. Natomiast sobota jest słoneczna i ciepła - 16 stopni minimum.

[21.09.2019, Eriksberg pod Sztokholmem w Szwecji]

6 komentarzy:

  1. Witaj
    Jestem z rewizytą.
    Kawiarenka skojarzyła mi się z damskim blogiem.
    Bo to forma żeńska, ta kawiarenka.
    A tu mężczyzna, miłe zaskoczenie:)
    U nas, czyli w Małopolsce, po kilku chłodniejszych dniach, dziś ciepło i słonecznie.
    Niewiele skorzystałam z ładnej aury, bo "wyżywałam" ( bardzo to lubię) się kulinarnie.
    Jutro mam gości, na dodatek urodziny najmłodszego 22- letniego Syna:)
    Zawsze Rodzince piekę tort na tę okazję oraz przygotowuję inne smakołyki.
    Pozdrawiam serdecznie na kolejne miłe dni:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi... zapraszam...
      Podpisywałem się z imienia i nazwiska, po czym wylogowałem się... i tak jakoś wyszło z tym podpisem. Za 9 dni mam być z powrotem w kraju... może ładna pogoda na mnie zaczeka. Smacznego zatem Tobie i całej rodzince... pozdrawiam

      Usuń
  2. Kiedyś przypadkiem weszłam do Twojej kawiarenki i... wyjść nie mogę. Słucham proponowanej prze Ciebie muzyki (dziś mój ulubiony Dworak), oglądam urocze zdjęcia z przeszłości, czytuję teksty i odnajduję skrawki mojej młodości a także niepokoje, niezgodę na wiele spraw i smutki teraźniejszości. Niekiedy mam wrażenie, że może razem studiowaliśmy, a przynajmniej gdzieś obok siebie... Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... a to niespodzianka... bardzo miła... cieszę się i pozdrawuam serdecznie

      Usuń
  3. Podobno Skandynawia jest piękna, ale zimna i droga...
    Opowieści o naszej służbie zdrowia już nie wpisują sie nawet w dowcipy, a obok Orkiestry Owsiaka przydałaby sie druga podobna, zbierająca na operacje i kuracje dla potrzebujących, bo kiedyś ze zbiórką doraźną można nie zdążyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest piękna to fakt... mnóstwo lasów, jezior... głównie w Szwecji. Wolę Szwecję od Hiszpanii. Czy droga? Nie kupuję :-)
      Nic tylko nie chorować... niestety...

      Usuń