ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

12 października 2019

DROBIAZGI (5)

1.
Nie jestem szczególnym entuzjastą współczesnej polskiej prozy, w tym pisanej przez kobiety... może to przez syndrom pani Manueli Gretkowskiej, której książki mnie denerwują. Książki jeszcze jednej znanej i uwielbianej polskiej pisarki mnie denerwują (zapomniałem jej nazwiska). Natomiast pani Sylwia Chutnik - dlaczego nie? A pani Olga Tokarczuk? Pani Olga Tokarczuk została właśnie uhonorowana Nagrodą Nobla w dziedzinie literatury za rok 2018. Myślę, że zasłużenie. Pani Olga jest osobą inteligentną i, co nie zdarza się tak często, potrafi opowiadać o swoim pisarstwie, co też warte jest podkreślenia.
2.
Już sobota. Nareszcie wytchnienie od polityki, od tej brudnej i napastliwej kampanii wyborczej, jaką zafundował nam wódz narodu i jego poplecznicy. Zastanawiałem się nad tym, w jaki sposób będzie wyglądać po wyborach "piętnatyzacja" niepokornych. Całe szczęście, że nie należę do elity. Moje miejsce to mikrokosmos.
3.
Dziwnym zbiegiem okoliczności, okoliczności, dodajmy, bardzo przykrych, w najbliższą niedzielę pojawię się jednak przy urnie wyborczej, wezmę dwie karty do głosowania i na każdej z nich postawię po jednym krzyżyku, a następnie wrzucę do urny. Wiem na kogo nie będę głosował. To bardzo łatwy wybór.

[12.10.2019, Dobrzelin]

4 komentarze:

  1. Nagroda Nobla zadłużona dla Pani Tokarczuk.
    I mnie denerwują, zwłaszcza wypowiedzi niezbyt kulturalne Pani Gretkowskiej!
    Głosujemy, bo to nasz obywatelski obowiązek!
    Serdeczności zostawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostatnich latach nie chodziłem na wybory, gdyż nie chciałem być pracodawcą dla osób, które nie wypełniały należycie swoich obowiązków. W nadchodzących wyborach zdecydowałem się z bardzo ważnych powodów na zmianę zdania i wybrałem opcję programową 1+... zobaczymy, czy miałem rację.

      Usuń
  2. To jedno wiem także, niemniej wybór i tak trudny.
    Po nagrodzie Nobla przyjdzie mi zmierzyć się z prozą pani Tokarczuk, bo kiedyś zaczęłam, ale nie wytrwałam, a podobno dla bibliotekarza to wstyd...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy wyborze lektur nigdy nie kierowałem się aktualną popularnością danych autorów, choć niewykluczone, że tym razem sięgnę po trzecią pozycję pani Olgi...

      Usuń