CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

27 stycznia 2024

KARTKA Z KALENDARZA - 27.01.2024

 

Kartka z kalendarza na dzień 27 stycznia 2024 roku

Sobota

Imieniny dzisiaj obchodzą: Jerzy, Witalian, Adalruna, Alruna, Chryzostom, Dacjusz, Datyw, Elwira, Henryk, Jan, Julian, Leander, Lotar, Natalis, Ninomysł, Przemysław, Przybysław, Przybyrad, Rozalia, Teodoryk, Angelika

Przysłowie na dziś:

Kiedy styczeń najostrzejszy tedy roczek najpłodniejszy


Słońce

Świt: 06:44

Wsch. Sł.: 07:21

Zenit: 11:48

Zach. Sł.: 16:15

Zmierzch: 16:53

Dzień jest dłuższy od najkrótszego o 1 godzinę 5 minut i 35 sekund


Cytat dnia:

Sukces to drabina, po której nie sposób wspiąć się z rąkami w kieszeniach” - Philip Wylie


27 stycznia 1814 roku w Lomaso lub w Campomaggiore urodził się Giovanni Prati – włoski polityk i poeta. [zm. 9 maja 1884 roku w Rzymie]



Poniżej wiersz Pratiego „Zwierzenia dziewcząt” w przekładzie Zenona Przesmyckiego.


ZWIERZENIA DZIEWCZĄT

Czemu tak strzeżesz tej sukni znoszonej? —

Skraj jej mój luby całował w zapale;

Dziś ja z tej samej całuję ją strony

I jestem pewna, że to nie grzech wcale;

Całuję w wieczór, całuję ją rano,

Jak święty obraz, co przy chrzcie mi dano;

Wierz mi, Madonny jam nie całowała

Z większą miłością, kiedym była mała. —

Milcz! niech się o tym twój spowiednik dowie,

Powie, że szatan, a nie Bóg w twej głowie. —

Wie, rzekłam mu to... Kto jednego kocha —

Odparł staruszek — winę mniej ma srogą,

Niż kto wciąż w lustrze siedzi — jak ty, płocha -

Śmieje się z każdym, nie kocha nikogo.


[27.01.2024, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz