CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

02 lipca 2022

POWROTY (1) VILLE DE LOUDUN - FRANCJA

 Długi czas myślałem nad tym, aby pomieścić w kawiarence miejsca, które odwiedziłem podczas swych podróży po Europie, miejsca w których zatrzymałem się przynajmniej na jeden dzień. Niestety nie prowadziłem podczas tych podróży dziennika z informacjami gdzie rzucał mnie los transportowca, jak i też nie zawsze dokumentowałem swoje podróże zdjęciami. No cóż, przede wszystkim zajmowałem się pracą, a czasu wolnego było jak na lekarstwo, a kiedy już byłem wolny, to najczęściej odsypiałem długie i żmudne podróże, pisałem sporo i czytałem, ale niekoniecznie o pobycie w miejscach dotąd nieznanych. Najczęściej pod napisanymi tekstami umieszczałem notkę zawierającą datę i miejsce sporządzenia tekstu i stąd do dzisiaj wiem, że przebywałem w takim a takim miejscu. Nie wszystkie z tych miejsc pamiętam, inne zaś nie uleciały z mojej pamięci. Postanowiłem zatem otworzyć rubrykę pod tytułem „Powroty”, w której będę zamieszczał króciutkie notki dotyczące miejsc, które udało mi się odwiedzić. Oczywiście będą wśród nich takie miejscowości jak Paryż, Londyn, Kopenhaga czy Madryt, ale też znajdzie się miejsce na miejscowości niewielkie, mała miasteczka i wioski, w których pobyt był dla mnie równie ważny jak wizyty w wielkich europejskich metropoliach. Nie wyznaczam sobie szczegółowego planu, według którego będę sobie przypominał miejsca, gdzie czas zatrzymał się dla mnie chociaz na chwilę. Zaczynam zupełnie przypadkowo od Ville de Loudun.

Loudun to gmina w środkowo-zachodniej Francji , położone departamencie Vienne w regionie Nouvelle -Aquitaine.

Jest to miasto z ruinami starego zamku zniszczonego przez Richelieu, którego historyczne centrum otoczone jest starymi murami obronnymi. Jest cennym obiektem dziedzictwo kulturowe z atrakcyjną, niezwykłą Wieżą Kwadratową. Alejki starego miasta zachowały atmosferę średniowiecza. W Loudun urodził się lekarz, filantrop i twórca francuskiego dziennikarstwa Théophraste Renaudot (1586 - 1653).

https://goo.gl/maps/Z4ZGMoRzf1fujhyg7 


Pomnik Théophraste Renaudot


Zamek w Loudun na starej fotografii


Hotel Miejski


Porte Martray


Plac Merowski


Usytuowanie Loudun na mapie Francji


Kwadratowa wieża zamkowa




[02.07.2022, Toruń]

6 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę że podjąłeś taką decyzję. Z pewnością z wielkim zanteresowaniem będę czytać o kolejnych miastach.... A szczególnie miasteczkach....Wieża Kwadratowa niezwykła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwłaszcza te mniej znane miejscowości warte są zamieszczenia w kawiarence:-)
    Fajna podróż wspomnieniowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, choć o "Paryżach" też będzie.

      Usuń
  3. Wspaniały cytat z wybitnego człowieka ,który tyle dokonał.

    OdpowiedzUsuń