CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

01 lipca 2023

KARTKA Z KALENDARZA - 01.07.2023

 

Kartka z kalendarza na dzień 1 lipca 2023 roku

Sobota


Imieniny dzisiaj obchodzą: Halina, Marian, Otton oraz Aaron, Bogusław, Domicjan, Domicjana, Ekhard, Estera, Gaweł, Julian, Karolina, Klarysa, Marcin, Namir, Otto, Szymon, Teobald, Teodoryk

Przysłowia na dziś:

Na świętej Haliny nie piją dziewczyny”

Deszcze na lipca pierwszego, drugiego,

zapowiedzią deszczu czterdziestodniowego”

Gdy Halina łąki zrosi, rolnik w wodzie siano kosi”

Słońce

Świt: 03:28

Wsch. Sł.: 04:17

Zenit: 12:39

Zach. Sł.: 21:02

Zmierzch: 21:51


Cytat dnia:

Życie jest straszne, ale ja postanowiłem, że jest piękne”.

Bohumil Hrabal


Tego dnia roku 1869 w Łęczycy urodził się Antoni Orłowski, dziennikarz, humorysta i satyryk. [zm. 1. listopada 1921 roku w Warszawie]


Poniżej wierszyk Orłowskiego ...

BAJECZKA DLA STARSZYCH DZIECI


Raz dziewczynka jedna mała

lejąc łzy przed bramą stała.

Wtem przechodził pan niemłody,

żal mu było jej urody.

Więc zapytał z grzeczną miną:

»Czego płaczesz, ma dziecino?«

Dziewczę mu żałośnie śpiewa:

»Bo się mama na mnie gniewa

i pierniczka mi nie dała

za to, żem się napierała«.

Pan miał duszę litościwą,

więc dorożkę wziął co żywo,

łzy dziewczęcia starł, ukoił,

i nakarmił i napoił.

Dziewcze ślicznie dziś wygląda,

nic od mamy swej nie żąda,

lecz od miejskich zato frantów

miast pierniczków — chce brylantów.


Tak to nieraz moje dzieci

nagłem szczęściem los zaświeci

i dla dziewcząt urodziwych

zsyła panów litościwych.


[01.07.2023, Toruń]


1 komentarz:

  1. Cytat z Hrabala bardzo mi się podoba, to recepta na swoje prywatne szczęście:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń