CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

24 września 2023

KARTKA Z KALENDARZA - 24.09.2023

 

Kartka z kalendarza na dzień 24 września 2023 roku

Niedziela


Imieniny dzisiaj obchodzą: Gerard, Gerarda oraz Amata, Herman, Jaromir, Kolumba, Maria, Morzysława, Pacyfik, Pafnucy, Seweryn, Tomir, Twardomir, Uniegost


Przysłowia na dziś:

Gerard czasem wróży na to, że z nim przyjdzie drugie lato”

Na Gerarda, gdy sucho, zima będzie z pluchą”

Słońce

Świt: 05:50

Wsch. Sł.: 06:23

Zenit: 12:27

Zach. Sł.: 18:31

Zmierzch: 19:05


Cytat dnia:

Ktoś mówi mi w Chicago:
- Wzięli go do Oświęcimia?! To dlaczego się zgodził? Dlaczego nie wziął adwokata?

Ryszard Kapuściński


Tego dnia w roku 1821 w miejscowości Laskowo-Głuchy urodził się Cyprian Kamil Norwid - poeta, dramatopisarz, prozaik, plastyk. [zm. 23 maja 1883 roku w Paryżu]



Poniżej wiersz poety … Daj mi wstążkę błękitną

*

Daj mi wstążkę błękitną! Oddam Ci ją

Bez opóźnienia...

Albo daj mi cień twój z giętką Twą szyją!

Nie, nie chcę cienia.


* *

Cień zmieni się, gdy ku mnie skiniesz ręką,

Bo on nie kłamie!

Nic od ciebie nie chcę, śliczna panienko,

Usuwam ramię...


* * *

Bywałem ja od Boga nagrodzonym

Rzeczą mniej wielką:

Spadłym listkiem, do szyby przyklejonym.

Deszczu kropelką. —


[24.09.2023, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz