CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

25 września 2023

KARTKA Z KALENDARZA - 25.09.2023

 

Kartka z kalendarza na dzień 25 września 2023 roku

Poniedziałek


Imieniny dzisiaj obchodzą: Aurelia, Kleofas oraz Ermenfryd, Ermenfryda, Firmin, Franciszek, Galfryd, Gaspar, Kamil, Herkulan, Irmfryd, Irmfryda, Minigniew, Piotr, Rufus, Świętopełk, Wawrzyniec, Wincenty, Władysław, Władysława, Włodzimir, Włodzimira, Włodzisław


Przysłowie na dziś:

Gdy Kleofas we mgle chodzi, mokrą zimę zwykle zrodzi”


Słońce

Świt: 05:51

Wsch. Sł.: 06:25

Zenit: 12:27

Zach. Sł.: 18:29

Zmierzch: 19:03


Cytat dnia:

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.” - Janusz Korczak


Tego dnia w roku 1793 w Liverpoolu urodziła się Felicia Hemans – angielska poetka. [zm. 16 maja 1835 roku w Dublinie]



Poniżej wiersz poetki Tul mnie do snu, matko, tul w tłumaczeniu Jana Kasprowicza.


Tul mnie do snu, matko, tul,

Jak w tych jasnych chwilach słońca;

Żalom serca niema końca,

Ukój pieśnią gorzki ból!


W rosach drzemią kwiaty pól;

Pielgrzym smutne złożył skronie;

Daj mi spocząć na twem łonie,

Tul mnie do snu, matko, tul!


Z więzów biedne ptasze zwól!

Zmarnowane młode lata,

Płonna miłość mnie przygniata,

Tul mnie do snu, matko, tul!


[25.09.2023, Toruń]

1 komentarz: