CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

15 września 2023

POEZJA (42) HALINA POŚWIATOWSKA - WIERSZE WYBRANE

Halina Poświatowska

 

*** bądź przy mnie blisko...


bądź przy mnie blisko

bo tylko wtedy

nie jest mi zimno


chłód wieje z przestrzeni


kiedy myślę

jaka ona duża

i jaka ja


to mi trzeba

twoich dwóch ramion zamkniętych

dwóch promieni wszechświata



* * * Jestem Julią...

Jestem Julią

mam lat 23

dotknęłam kiedyś miłości

miała smak gorzki

jak filiżanka ciemnej kawy

wzmogła

rytm serca

rozdrażniła

mój żywy organizm

rozkołysała zmysły

odeszła


Jestem Julią

na wysokim balkonie

zawisła

krzyczę wróć

wołam wróć

plamię

przygryzione wargi

barwą krwi


nie wróciła


Jestem Julią

mam lat tysiąc

żyję



* * * kiedy kocham...

to jest miłość dotyk westchnienie współistnienie

kiedy kocham

to kocham

to wiem że kocham

całe moje ciało oddane miłości

i obserwując najdrobniejsze drgnienia

włókien delikatnych

w samowiedzy się pogrążam

jak w stawie

i ta sama wzburzona krew

karmi mój mózg

i moje piersi

i moje myśli wzbierają tak samo jak piersi

i myślą przywieram do twego imienia

tak

jak rękoma przywieram do twej szyi


horyzont zasnuty na czerwono

to słońce umiera

aby mogła narodzić się noc



[15.09.2023, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz