CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

26 września 2023

WERSETY (17) STRUŻKA MLEKA

 




STRUŻKA  MLEKA


Tam jest jeszcze łąka

albo jej nie ma

mogła się nie obronić

przed zakusami betoniarki



Chodziły po niej mleczne krowy

z oddali widziałem chustę

rozpiętą niby sztandar

nad głową zdrowej siwej kobiety



Siedzącej na zydelku

jak z rogu Almatei

spływała z wymion do ocynkowego wiadra

ciepła strużka mleka



Wszystko miało sens

nie sam siedziałem na prostej ławie

obok stary mężczyzna puszczał kółeczka

z dymiącego cybucha


Kocięta jak kaczuszki

wędrowały po śladach babcinych podeszw

przystanęły w tym ważnym miejscu

pośrodku podwórkowego klepiska


A tych miseczek wokół kubełka rozlewni

jest akurat tyle ile potrzeba

byłem któryś tam w ogonku

w końcu i na mnie nadszedł czas


Nie ma już tych dwojga

na cóż mi iść

przekonać się że już dawno

rozlano z oczu morze mleka?



[26.09.2023, Toruń]

2 komentarze: