ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

14 grudnia 2018

DOBRY ... i jeszcze jeden

(...)
- To połóż się spać, połóż. Piotr przyniesie ci potem bawarkę. To wymarzony napój dla kobiet w ciąży.
Kinga bez zwłoki przeszła do pokoju młodych, pani Krysia aż skrzywiła się słysząc "bawarka" (można dostać mdłości), Piotr wyszedł na papierosa, a czajnik postawiony na rozgrzanych do czerwoności fajerkach kuchni jął przeraźliwie dygotać.
- Nie sprawdziłam, czy w ich pokoju jest ciepło - zmartwiła się Anna - bo wiesz, ja to nie umiem rozpalać tak w piecu jak Adam.
- Ależ nie martw się tak bardzo. Piotr sprawdził, że kafle są nagrzane - uspokajała Krysia. - Ale z tą bawarką czy to nie przesada?
- Nie mów, że nigdy nie piłaś?
- Dlatego, że piłam, wiem, co mówię - wstrętna.
- Ale zdrowa. I herbata, i mleko. Kinga powinna pić dużo mleka, jadać twaróg i w ogóle nabiał.
- Przykładna z ciebie teściowa.
- A bo to młodzi tak o to dziecko się starali... Kinga już prawie straciła nadzieję, Piotr ją pocieszał, ja wierzyłam do końca.
Namysłowska pokiwała głową. W radiu mówili o opadach śniegu, zagotowała się woda i Anna nie zważając na uwagi Krysi zrobiła bawarkę, którą Piotr po powrocie z papieroska zaniósł Kindze.
- Teraz tylko Piotra odzwyczaić od palenia - stwierdziła całkiem poważnie Anna.
Za chwilę poczuła w sobie taką moc, która będzie w stanie przezwyciężyć nałóg syna.
- A i Dobry mi w tym pomoże, skoro pomógł Kindze.
- Co takiego? O czym ty mówisz?
Krysia nie zrozumiała.
(...)

[14.12.2018, pod  Montpezat we Francji]

8 komentarzy:

  1. Nie znosiłam bawarki, nawet przedszkolakom to dawali.
    Ciekawe, że dbałość o ciężarną każdy uważa za swój obowiązek i dobrze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ jestem wszystkożerny i wszystkopitny bawarka nie stanowi dla mnie problemu... ano wypada dbać :-) pozdrawiam

      Usuń
  2. Kiedyś ludzie rozmawiali z sobą. widać było troskę w propozycjach i w głosie. Teraz mieszkają wszyscy osobno, a rad szukają w internecie. Ale czy on jest na wszystko dobry?
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żeby wszystko co dawniej było lepsze, ale te więzi pomięfzy ludźmi były jednak trwalsze... pozdrawiam

      Usuń
  3. O ile pamiętam, to bawarkę powinny pić kobiety, które już karmią. Przynajmniej tak mówiła moja mama, która karmiła moją najmłodszą siostrę. Wtedy próbowałam tejże bawarki i wg mnie jest to paskudztwo.
    Jednak możliwe,że bawarkę powinno się pić przed porodem, aby potem mieć mleko.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko jestem laikiem w kwestii picia bawarki, czy bardziej w czasie cìąży czy już po niej. Niestety nie udało mi się urodzić :-) pozdrawiam

      Usuń
    2. Za to ciekawe teksty "rodzisz".
      :-))

      Usuń
    3. Ostatnio niestety po "cesarce" :-)

      Usuń