ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

31 marca 2020

WIOSNA

Gadu gadu, tymczasem nastąpiła wiosna, jeszcze nieśmiało, trochę w garncowym marcu, ale słońca jakby więcej i wyżej, choć noce mroźne, lecz dni coraz piękniejsze.

Co kojarzy się kawiarennikowi z wiosną - otóż na ten przykład dawniejsze, historyczne wręcz zakochanie. A zatem jeśli już wstępuje w nas to niebezpieczne uczucie, to poproszę Kazia, aby i on się zakochał.


Nie może zabraknąć Marka Grechuty i jego "Wiosny", aczkolwiek słowa tej pieśni dotykają wszystkich pór roku, z których jednak wiosna wydaje się najpiękniejsza.


Piszący te słowa z radością obejrzałby wiosenną komedię Tadeusza Chmielewskiego "Wiosna, panie sierżancie". Ten sympatyczny i, jak zwykle bywa u reżysera filmu "Ewa chce spać", obdarzony ciepłym i nieagresywnym humorem obraz, moim zdaniem, jedynie potwierdza, że wiosna potrafi być najpiękniejszą porą roku.


W kontekście wiosny nie można nie wymienić dzieła Antonio Vivaldiego "Cztery pory roku" w części odnoszącej się właśnie do wiosny. 


I na koniec "Wiosna" - "Primavera" Sandro Botticelliego - sławny prześwietny obraz, który kojarzy mi się z wiosną.



[30.03.2020,T.]

4 komentarze:

  1. Klik dobry:)
    Bardzo, bardzo dziękuję Ci za tę dawkę wiosenną. Tego mi było trzeba! Dzięki Kawiarence rozpoczynam dzień pozytywnie i miłośnie naładowana.
    D z i ę k u j ę !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiosna większość z nas nastraja pozytywnie. Ja też tę porę roku lubiłam zawsze najbardziej. Życzę Ci, aby to wiosenne oczarowanie zostało z Tobą jak najdłużej. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zanim doczytałam, chciałam już napisać o tym filmie własnie...wiosna bez niego, to jak Gwiazdka bez Kevina:-) Widziałam już tyle razy, a zawsze mnie bawi, jak Kargul z Pawlakiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie wiosenne skojarzenia są piękne :-)

    OdpowiedzUsuń