ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

26 grudnia 2016

NOKTURNY (9-12)

9
podobno śmierć czyhała
za każdym rogiem
nic dziwnego
że Poeta się nią zaraził
ale potem próbował
uczłowieczyć człowieka
w wierszach to się udało
choć musiał się pochylić głęboko
aby zobaczyć to
czego nie widzieli inni
życie potoczyło się wartkim strumieniem
kąpią się w nim dawne trupy
i te ciała które trupami nie są
a poznać je po tym
że brzydko pachną
jak wszyscy zadżumieni.


10
czy już czy już
pytam ja
innym razem jestem pytany
nie możemy dojść do porozumienia
kiedy jestem już zdecydowany
ona zwleka
gdy przychodzi
i z uszanowaniem stuka do okna
usuwam się w najdalszy cień
i chyba niepotrzebnie odpowiadam
że nie ma mnie w domu
a jestem
nierozsądny
śmierć nie jest taka głupia
aby nie odróżnić żywych od umarłych.

11
oszczędzam powietrze
tak jak matka
gdy przesuwała przednimi zębami
plasterki kiełbasy
położone na kromce chleba
posmarowanej margaryną
przesuwała je w stronę kiści dłoni
trzymającej chleb
ostatnie kęsy
były nagrodą za cierpliwość
za to niewinne oszustwo

ja nie oszukiwałem podczas jedzenia
bo nie byłem głodny
chociaż i na mojej kromce chleba
rozsmarowywałem margarynę
a i plasterki kiełbasy
były cienkie

oszczędzam powietrze
bo wiem że może mi zabraknąć tchu
do wypowiedzenia ostatniego zdania
na temat życia
które popychałem przednimi zębami
aż spadło na podłogę.

12
wkradł się niepokój
w szarugę dni moich przedostatnich
budzę się otwieram oczy
i podają grzecznie przednią łapę
przywykam do razów
opuchnięta dłoń boli
lecz jeszcze mogę
pomiędzy trzema palcami
prowadzić na smyczy długopis
pozostawiający po sobie 
niepokojący ślad
dni moich przedostatnich.

[07-13.12.2016, Charleroi w Belgii, Nordstedt w Niemczech i w Paryżu]



6 komentarzy:

  1. Chciałabym umieć tak napisać o dniach moich przedostatnich... ślad po długopisie czy piórze nie zawsze bywa niepokojący, na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, nie martw się Jotko... nauczysz się, kiedy dotrzesz do tych dni.. i masz rację nie zawsze ten ślad, na szczęście, niepokoi... pozdrawiam

      Usuń
  2. Niepokoi mnie Twój smutek choć się nie znamy... Z drugiej strony - te strofy są tak piękne, że chcę tylko je czytać. Pozdrowienia poeto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję uprzejmie, aczkolwiek w starym dowodzie z rubryce zawód występowało coś innego... no dobrze, spróbuję zatem zmienić kolejność wpisywania tekstów i wkleję wierszydło w innej tonacji... pozdrawiam

      Usuń
  3. Jesteś poetą, Twoje świetne pióro trafia w najczulsze struny duszy, więc to jest POEZJA.

    OdpowiedzUsuń
  4. ...hm... no i cóż mam odpowiedzieć...może, że poetą bywam od czasu do czasu, tym niemniej dziękuję...

    OdpowiedzUsuń