ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

07 sierpnia 2016

CZAS NA TRUPY

I przyjdą panowie z łopatami, i będą odkopywać. Wykopią i pozbierają kosteczki do worka. A dalej - na śmietnik, albo za bramę.
Z tymi nowszymi zwłokami będzie trudniej - jeszcze się należycie nie rozłożyły i cuchną. Trzeba będzie zachować ostrożność, bo jad trupi… niezwykłe ma właściwości.
Na każdy szkielet lub jego pozostałość będzie papier. Taki młody, gniewny postawi pieczęć i będziemy wiedzieć, że ten a ten nie powinien w tym a tym miejscu leżeć.
A wszystko dlatego, że po żywych, po pomnikach, po nazwach niesłusznych, przyjdzie kolej na martwych. Taki jeden z drugim wystawi świadectwo, że niektórym nie należy się wieczne odpoczywanie.
Jasne, że najpierw zaczną od tych, którym najbardziej się nie należy leżeć tu, gdzie leżą. Potem przyjdzie kolej na innych. Cmentarze zaroją się od poszukiwaczy kości.
A wiesz, że może to być twój dziadek, ba, nawet ojciec? A jeśli mieli styczność z tymi, co pierwsi poszli do czarnego, plastykowego worka?
Kiedy już przerzucą przez płot wszystkich niesłusznie w tym cmentarnym miejscu pochowanych, ten młody z innym, niewiele od tamtego starszym przedstawią listę swoich do pochowania w razie śmierci. Tam będzie jasno napisane, kto spocznie przy alei głównej, przy kaplicy, kto dwie dróżki dalej, a kto pod płotem, bo nie jest prawdziwym patriotą.
Nie daj, Panie Boże, zmiany politycznej warty, bo jeszcze się okaże, że ten co pierwszym był, będzie ostatnim.
A co na to Antygona? Sprzeciwi się i przygarnie wyrzuconego za mur cmentarny trupa?
Antygony nie ma.
Są jedynie dobrzy i jedynie źli. A kto jest kim, powie o tym pewien człowiek; inny przystawi pieczęć, a lud, któremu od nienawiści w głowach się pomieszało, przyklaśnie.
Bo taka jest Polska właśnie.

[07.08.2016, Murzasichle]

7 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym pomyśle jedynie słusznie myślących i przerażona jestem, a myślałam, że nic mnie już nie zdziwi...chyba przestanę to powtarzać, bo w ciekawych czasach żyjemy, choć ja wolałabym w spokojnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a według Mateusza to jest tak: "Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą..." cóż dodać więcej...

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    A Kościół też przyklaśnie? A może potępił, tylko ja nie słyszałam?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ja tez nie słyszałem, choć uszy myje regularnie... równiez pozdrawiam

      Usuń
  3. Zatem każda epoka ma swoją, własną Aleję Zasłużonych, swego konia trojańskiego i swoje druty kolczaste, którymi odgradza niewygodnych. Jaka epoka,taka aleja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a podobno mamy rok miłosierdzia, a rzadza nami katolicy...

      Usuń
  4. Czyli sprawdza sie przysłowie: modlą się pod figurą, a diabła mają za skórą.

    OdpowiedzUsuń