CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

15 marca 2014

Metamorfoza

(…) autor może filozof a nawet prorok
nie pamiętam bo zasnąłem
napuszczał te słowa na siebie
szczuł na siebie
z jego wysokiej gadaniny
wynikało że
muszę zło wymienić na dobro
ciemność na jasność głupotę na mądrość
brzydotę na piękno niskość na wysokość
chłód na ciepło słabość na siłę
jeśli tego nie dokonam
to nigdy się nie zmienię na lepsze
ale przecież nie mogę tego dokonać
w łóżku przed zaśnięciem
ta zmiana musi się dokonać nie tylko we mnie
bo tego nikt nie zauważy
a jeśli nie zauważy
to nie będzie wiedział że się zmieniłem
nawet ja sam mogę nie zauważyć
że się zmieniłem z gorszego na lepsze (…)*


A ja zmieniłem się z lepszego na gorsze, z silnego na słabe, z mądrego na głupie, z jasnego na ciemne, że już o pięknie-brzydocie nie wspomnę.

*fragment "Kartoteki rozrzuconej" Tadeusza Różewicza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz