ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

30 maja 2020

DRUGI SPACER

Tych kilka zdjęć to pamiątka po środowym spacerze numer dwa. Tym razem zawędrowałem do samego historycznego centrum Torunia.

1. Okazuje się, że pan Kopernik dba w czasie pandemii o swoje zdrowie.

2. Lubię takie kamienice patrzące frontonem na ulicę pod kątem 45 stopni. W Paryżu i w ogóle we Francji pełno jest tego rodzaju budynków 

3. Nie doszedłem czemu lub komu przypisać obecność na starówce tego sympatycznego osiołka.

4. Dziewczyna z pieskiem w miedziowej, utlenionej patynie.
 

5. Główna ulica starówki, tym razem w szarości. Udał mi się ten ptak w lewym górnym rogu.

A może to już ostatni spacer, kto to wie, choć pogoda robi się coraz lepsza, ale przecież to nie ona decyduje o tym, jak wiele jeszcze spacerów przede mną.

[30.05.2020, Toruń]

4 komentarze:

  1. Piękny spacer !!!
    Ale dlaczego tak pesymistycznie go podsumowałeś?
    Toruń to przecież jedno z najpiękniejszych polskich miast. Z pewnością cieszysz się że w nim teraz mieszkasz,
    Z pewnością już poznałeś toruńskie ciekawostki...Jeśli masz jeszcze moją książkę o Polsce to zajrzyj proszę na strony 85-88. Będzie mi bardzo miło.
    Serdecznie Cię pozdrawiam... i głowa do góry bo szczyty toruńskich kamieniczek są przepiękne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego pesymistycznie? Za mało miejsca, aby o tym rzetelnie napisać.
      A mieszkam tymczasowo i z tego też powodu jedyne książki, jakie posiadam, to te z biblioteki...

      Usuń
  2. Dopiero się rozkręcisz, a takiego pustego miasta to w życiu nie widziałam, co ta pandemia robi z turystami, no i studenci wyjechali...
    Pod pomnikiem Kopernika spotkałam kiedyś pana Biedronia z ekipą, a sam Kopernik różne stroje przywdziewa, zależnie od okoliczności:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już z frekwencją na ulicach Torunia jest lepiej w porównaniu z moim pierwszym spacerem... powolutku wraca wszystko do normy, chociaż pandemia jest wciąż w rękach pisu.

      Usuń