CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

14 kwietnia 2024

POEZJA (61) SERGIUSZ JESIENIN - NIE PRZEKLINAM, NIE PŁACZĘ, WYKLĘTY...

 


Sergiusz Jesienin  -  Nie przeklinam, nie płaczę, wyklęty...


Nie przeklinam, nie płaczę, wyklęty,

Wszystko minie, jak z jabłoni dym.

Starym złotem więdnięcia objęty,

Już nie będę młody w życiu tym.


Ty już teraz nie będziesz tak walić,

Serce moje porażone chłodem,

I kraina brzozowych perkali

Już nie wciągnie bosych stóp pod wodę.


Duchu włóczęgo! I ty także chyba

Rzadziej dmuchasz w płomień mych ust.

Jasności oczu i młodości tkliwa,

Chcę was zawsze każdym zmysłem czuć!


Teraz skąpszy stałem się w pragnieniach,

Życie moje, czyś mi się przyśniło?

Jakbym zgiełkiem w porannych zieleniach

Przecwałował zieloną kobyłą.


Wszyscy my, wszyscy jak zetlała słoma,

Cicho z klonów kapie liści miedź...

Rzecz ta będzie wciąż błogosławiona,

Że nam przyszło przekwitnąć i mrzeć.


[14.04. 2024, Toruń]

1 komentarz:

  1. Uczyliśmy się jego wierszy po rosyjsku w szkole, pięknie pisał!
    jotka

    OdpowiedzUsuń