CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

23 czerwca 2024

KARTKA Z KALENDARZA - 23.06.2024

 

Kartka z kalendarza na dzień 23 czerwca 2024 roku

Niedziela


Imieniny dzisiaj obchodzą: Wanda, Zenon oraz Agrypina, Albin, Anna, Arystokles, Atanazy, Edeltruda, Jan, Józef, Maria, Piotr, Sydonia, Zenona


Przysłowia na dziś:

W dniu Wandy gdy słonko bezchmurnie zachodzi, święty Jan (24.06) pogodą rolników nagrodzi”

Wanda z Janem (24.06) wianki puszczają po wodzie i wspólnie radzą o żniwnej pogodzie”

Słońce

Świt: 03:23

Wsch. Sł.: 04:13

Zenit: 12:38

Zach. Sł.: 21:03

Zmierzch: 21:52

Cytat dnia:

Każdy ma swoje miejsce ulubione w dzieciństwie. To jest ojczyzna duszy”

Stefan Żeromski – „Przedwiośnie”


Anna Achmatowa - Anna Andriejewna Gorienko, ur. 11 lub 23 czerwca 1889 w Odessie, zm. 5 marca 1966 w Domodiedowie – jedna z najwybitniejszych rosyjskich poetek XX wieku.



Poniżej wiersz poetki *** „Ty przyszedłeś pocieszyć mnie...”


Ty przyszedłeś pocieszyć mnie, miły,

Taki tkliwy i łagodny taki...

Unieść się z poduszki nie mam siły,

A na oknach wszędzie gęste kraty.


Ty myślałeś, że martwą zastaniesz

I przyniosłeś wianuszek na czoło.

Jak boleśnie uśmiechem mnie ranisz,

Drwiący, dobrotliwy, niewesoły.


Co mi teraz ta śmiertelna trwoga!

Jeśli ze mną pobędziesz choć trochę,

Przebaczenie wymodlę u Boga

Tobie i tym wszystkim, których kochasz.


[23.06.2024, Toruń]

1 komentarz:

  1. To ulubione miejsce często wraca we wspomnieniach, więc czujemy jak byśmy wracali do domu...

    OdpowiedzUsuń