CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

07 grudnia 2017

TRANSPODRÓŻ (33) DLACZEGO?

Dlaczego piszę? 
Przyzwyczajenie? Uzależnienie? Potrzeba? Lubię składać literki w wyrazy, a te w zdania?
Podobają mi się zdania zakończone kropką lub wielokropkiem. Lubię posługiwać się średnikiem o wiele częściej niż myślnikiem. Zdarza mi się używać cudzysłowu, zwłaszcza przy cytowaniu interesujących myśli ciekawych ludzi. Staram się nie robić błędów, choć nad wyraz często urywam ogonki od „ę”, „ą”, pomijam kropeczkę nad „z”, albo też ukośną kreseczkę nad „n”, „s” czy „c”. Jeśli chodzi o interpunkcję, to czasami wprowadzam własne rozwiązania, głównie w odniesieniu do przecinków. Uważam, że przecinek wymyślono nie dlatego, aby jedynie wtłoczyć go w reguły pisowni i ortografii; istnieje on również po to, aby tak jak znak ostrzegawczy przy drodze mówił: - uwaga na kolejną myśl; poprzednia została zakończona!
Dlaczego piszę tutaj, w internetowej przestrzeni?
Nie posiadam majątku, który mógłbym komukolwiek przekazać. Jedyne co mam to słowa, a i te niewiele znaczą. Skoro jednak powstały, niechże sobie pobędą i użyźnią glebę. Cała nadzieja w tym, że w czasie prac polowych przygotowujących ziemię pod zasiew natura dostarczy wystarczających ilości wilgoci; w przeciwnym razie moje słowa nie sprawdzą się nawet jako obornik. 

[06.12.2017, Freiburg w Niemczech]

4 komentarze:

  1. Taki majątek, to skarb :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pocieszę Cię, że ja też nie posiadam majątku.... oprócz własnych słów, przemyśleń i wspomnień...

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz umysł który myśli, potrafisz składać słowa w zdania, mówisz(piszesz)ciekawie, jesteś bogatszy od wielu ludzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że piszesz, lubię posiedzieć sobie w Kawiarence.
    Słowo też może zniknąć. Trwa exodus blogerów i blogów na Onecie, mój też zniknie, więc musiałam przenieść (bezpukania.eu)
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń