CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

05 stycznia 2023

JURGA - RZEŹBA

 


Jurga, urodzona w 1977 roku w Ucianie na Litwie, mieszka i pracuje w Burgundii (Francja). Rzeźbiarka i rysowniczka zdobyła Grand Prix na Salon de Rouen w 2005 roku i uczęszczała na kursy w Beaux-Arts w Rouen. Swoje prace z brązu, gliny i terakoty wystawia w wielu galeriach.


Co mówi o swojej sztuce?

  • Nie szukam mdłego rodzaju piękna, ale siły i emocji...

  • Nie skupiam się na anatomii, bo w niedoskonałości jest poezja. Wiedza, kiedy się zatrzymać, aby nie zepsuć rzeźby, wymaga czujności.


  • Ziarno glinki szamotowej pomaga mi w utrzymaniu gładkiego wykończenia. Chciałbym jeszcze bardziej ulepszyć ten „niekompletny” wygląd.

  • Esencja życia nie znajduje się na powierzchni ciała, ale w jego wnętrzu.

  • Wyrównywanie i udoskonalanie życia z mojej pracy byłoby daremne.

  • Brak szczegółowych praw fizyki sprawia, że ​​duch jest bardziej widoczny.






[05.01.2023, Toruń]

4 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się te rzeźby, mają duszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... mnie również podoba się ta sztuka... Jurga nie jest po raz pierwszy w kawiarence.

      Usuń
  2. Chyba wpadłam do spamu...
    jotka

    OdpowiedzUsuń