CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

25 czerwca 2023

WERSETY - MOJA PIERWSZA. MIŁOŚĆ

 *  *  *

Moja pierwsza miłość

spacerowała ze mną

wąską dróżką

po jednej stronie

ceglany mur

po drugiej

lśniąca tafla życiodajnej wody.


Moja pierwsza milość

nie była dziewczyną kobietą

przyglądały się jej moje oczy

stąpałem po niej

czułem slodki zapach

slyszałem jej świszczacy gwizd

syreny za piętnaście czternasta

i przed szóstą rano

ale wtedy spałem.


Budziłem się do świata

ale nie takiego jak dziś

ktoś zburzył mur

zaorał ścieżkę

i spuścił wodę ze stawu

czuję odór spalenizny

i nikt na mnie nie gwiżdże

na kwadrans przed czternastą.


[25.06.2023, Toruń]

4 komentarze:

  1. Przepięknie napisane...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawnego świata już nigdy nie będzie, bo i my inni, niż dawniej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się wydaje, że jestem ten sam mimo upływu lat.

      Usuń