CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

11 grudnia 2023

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (985 - 986) PRAWO DO OGLĄDANIA FILMÓW. EXPOSÉ.

 

985.

Piszę (w nocy) i oglądam „Kamienne tablice” Petelskich na kanwie powieści Wojciecha Żukrowskiego (świetna zarówno powieść jak i też film). Zdobyłem ten film na You Tube, kiedyś też obejrzałem, ale zapewne po jakimś proteście usunięto go. Pewnie chodziło o naruszenie praw autorskich.

Mamy tyle kanałów telewizyjnych, a nie ma takiego, który emitowałby wszystkie po kolei filmy wyprodukowane po wojnie. Owszem jest Kino Polska i można obejrzeć w nim stare i nowe filmy, lecz jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej, a niektóre filmy powtarzane są tu dosłownie po dwadzieścia razy. Telewizja Polska lub też wytwórnie filmowe albo ich spadkobiercy mają prawa autorskie, za które raczą sobie płacić i w związku z tym tacy szarzy ludzie drugiego gatunku jak ja nie obejrzą świetnych i słabych filmów minionej epoki, no chyba, że porządnie zapłacą. To jest o tyle dziwne, że znów tak wielu chętnych do obejrzenia starych polskich filmów nie ma, więc ich oglądanie nie przyniesie góry złota.

Podobnie jest z facebookiem. Jestem uczestnikiem kilku grup, głównie związanych z malarstwem, literaturą, filmem oraz muzyką. No i jest taka grupa ciesząca się sporym powodzeniem, w której udostępniane są filmy, których ze świecą szukać w internecie. Już drugi raz administratorzy fb blokują administratorów tej grupy i nie możemy już oglądać tych filmów przez świat zapomnianych.

986.

Skusiłem się i obejrzałem exposé tymczasowego premiera – wielkiego wizjonera i kłamcy.


[11.12.2023, Toruń]

2 komentarze:

  1. Jestem za takim kanałem w telewizji lub czymś na kształt Netflixa, by można było oglądać w każdej chwili i mieć spory wybór.
    Tez oglądałam, robiąc na drutach, przynajmniej nie do końca zmarnowałam czas...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam dlugonosego kłamcy!!!
    Ale niestety obejrzałam końcówkę czyli szalonego i pałającego nienawiścią brata-blizniaka.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń