ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

28 października 2016

Z ARCHIWUM - PRZYSTAŃ

Wierszydło liczy sobie lat ponad trzydzieści, a napisane zostało na kopercie któregoś lata w Krakowie.
Kopert takich było siedem lub osiem. Cztery się ostały. Atrament wyblakł, pismo kaligraficznie niedoskonałe - w świetle księżyca poczynione bazgroły da się jednak odczytać.
Cykl siedmiu czy ośmiu wierszydeł pod wspólnym tytułem „Przystań” opowiadał o Krakowie, po którym spacerowały moje młode, zdrowe nogi. Każda koperta to inny, dopiero co odkryty zakątek tego miasta z odrobiną refleksji własnej. Słowa nieporadnie dobrane, a całość właściwie nie do publikacji. Niech mi będzie wybaczone, ale za dwa - pięć lat ślady po piórze przepadną na zawsze. Może nie powinny…
Przystań I
A kiedy byłem w Rydlówce
tom zaczął kochać strasznie 
te zdjęcia i listy poety
a taka myśl chochola
zakradła się do mnie
wyobraziłem sobie
że może kiedyś
do drzwi moich ktoś zastuka 
pokłoni się czapką z piór
wejrzy zobaczy jak żyję
i pokręci głową z politowaniem
żem samotnik
bo nie mam do kogo pisać listów
i wyjdzie oburzony.

.. i listów nie piszę, a szkoda

[27.10.2016, Cleon w Normandii, Francja]

4 komentarze:

  1. Też mam sporo takich dawnych wierszy. Może nie sprzed 30 lat, bo wtedy musiałbym je pisac mając minus jeden rok ;) Więc powiedzmy, że takie sprzed 15, bo zaczęłam coś tam sobie skrobać będąc w gimnazjum. No i oczywiście też noszę się z myślą, żeby jakiś post z tego stworzyć, coś opublikować. Może czytelnicy będa wyrozumiali. I chyba Twój wpis mnie do tego zainspiruje.

    A wiersz podoab mi się bardzo, zresztą jak wszystkie Twoje wiersze, które czytałam do tej pory.

    Ciepło tam masz we Francji? Bo mnie dzisiaj rano zmroziło trochę w kraju naszym.

    OdpowiedzUsuń
  2. z chęcią przeczytam... w końcu nie pisze się tylko dlatego, aby dostać nobla. A we Francji... na samym południu jest około 20 stopni ale pochmurnie... pod Rouen około 13. Czuć jesień... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, szkoda wielka, bo byłyby równie piękne jak wiersze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje wiersze są nie tylko obrazowe, ale zawierają ogromny ładunek osobistych uczuć, przemyśleń. Te drgania w sercu zwykle są najwartościowsze i świadczą o talencie piszącego.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń