CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

21 listopada 2022

PISMO OBRAZKOWE (1)


    Jako że lubię dzielić się nowymi pomysłami, postanowiłem zamieszczać w kawiarence zdjęcia, na które natrafiłem w Internecie, najczęściej pochodzące z fejsbukowych grup, do których mam przyjemność należeć. Nie ma zatem wspólnej tematyki udostępnianej grafiki.

1. PRAGA – MOST KAROLA

To obrazek sprzed paru dni, a jednocześnie będący wspomnieniem z pobytu w tym przepięknym mieście.


2. JARMARK BOŻONARODZENIOWY W LISTOPADZIE

Pisałem ostatnio o jarmarkach i w takim Gdańsku za porcję zwykłej grochówki trzeba tam zapłacić aż 28 zł, a za zapiekankę – 22 zł. O ból portfela przyprawić może również porcja bigosu (25 zł za 300 g), jak również szaszłyk z kurczaka za 42 zł. Smacznego!


3. OPACTWO BENEDYKTYNÓW W TYŃCU

Tyniec to o jeden z celów moich wojaży po Krakowie i okolicach w czasach, gdy byłem licealistą. Tutaj w przedzimowej szacie.


4. ŻEROMSKI

A czy kto wie, że Stefan Żeromski był czterokrotnie nominowany do Literackiej Nagrody Nobla, ale w końcu jej nie otrzymał, choć był jednym z najwybitniejszych pisarzy polskich?


5. NIEDAWNA JUBILATKA, UROCZA PANI ANNA SENIUK

Czas jest jednym z naszych wrogów. Dotyczy to również artystów - aktorów i aktorek. Wydaje się jednak, że pani Anny Seniuk udało się pokonać tego wroga.


6. DWAJ SATYRZY

Przeskakujemy do jednego z najsławniejszych obrazów Rubensa.


7. SATURATOR MOJA MIŁOŚĆ

Dawniejsze czasy - pierwszym obowiązkowym zadaniem mojego pobytu w Łodzi było skorzystanie z saturatora i wypicie szklaneczki wody gazowanej z sokiem malinowym. Takich chwil się nie zapomina.


8. DAWNEJ KUCHNI CZAR

Kolejne wspomnienie. Wprawdzie kafle były białe, lecz mosiężny uchwyt taki sam. Smacznie było i ciepło.


9. POMAGAJMY IM ZIMĄ

Nasi mniejsi skrzydlaci bracia są w potrzebie - nie zapominajmy o nich.


10. THE CHÂTEAU DE SULLY-SUR-LOIRE

Śliczny, bajecznie wyglądający zamek jakich wiele na Loarą. Wielokrotnie przejeżdżałem obok nie na wolnym biegu - wspaniały!


[21.11.2022, Toruń]

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł i świetne podpisy pod obrazkami.
    1. na moście Karola byłam kiedyś w maju, potem Hradczany, bajka!
    2. jarmarki tylko oglądam, za drogo dla mnie...
    3.opatctwo obejrzeliśmy z daleko w czasie powrotu do domu
    4. nie wiedziałam...
    5.panią Seniuk uwielbiam, teraz nawet bardziej
    6.oj, czaruje ten satyr!!!
    7.zawsze piłam wodę z sokiem
    8.moja babcia miała taką, ale nie kaflową, piekarnik był i podgrzewacz wody:-)
    9.pomagam ja i mój syn także, bo ogródek mają
    10.och, zamki nad Loarą, tylko wzdycham...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło że przypomniał Pan o opiece nad ptaszkami. Czas zamówić worek wsadu do karmnika, który już zabielony śniegiem , czeka na odwiedziny .

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Most Karola to miejsce wyjątkowe. Podziwianie Pragi z tego miejsca to niesamowite przeżycie. A samą Pragę uwielbiam i uważam za najpiękniejszą stolicę Europy.
    2.Nie lubię jarmarków bo nie lubię tłumów.
    3.Niestety nie widzialam tego opactwa na własne oczy.
    4. Wiem o tym.
    5. Bardzo lubię p. Seniuk. Niedawno czytałam wywiad z nią z którego dowiedziałam się że upływający czas wcale ją nie martwi.
    6. Rubens to Rubens. Bez dwóch zdań.
    7. Pewnie ze takich chwil się nie zapomina. W Warszawie prawie na każdym rogu były takie saturatory.
    8. U obydwóch moich babć były takie kuchnie...
    9. Pomagam zimą a latem zostawiam wodę w pojemniczkach.
    10. Niestety nie znam zamków nad Loarą.

    Bardzo dobry pomysł Andrzeju.

    OdpowiedzUsuń