CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

11 listopada 2022

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (805) NARODOWO

 


805.

Nie jestem jakimś ultra narodowcem uważającym Polaków za naród wybrany, lecz chciałbym szanować nasze barwy, symbole i hymn, które to elementy plus kultura, historia i język przynależą do polskości. Myślę zatem, że wszyscy posługujący się językiem ojczystym powinni (przynajmniej w tym dniu – 11-go listopada) zadbać o to, aby jakiś element polskości znalazł się w naszym otoczeniu. Taka na przykład biało-czerwona flaga powiewająca skromnie pod moim blokiem jest takim szczegółem, może nie górnolotnym, a jednak…

Pisałem już o tym, lecz z uwagi na ważność dzisiejszego dnia powtórzę, że w internetowym świecie polskojęzycznym od dłuższego czasu pojawia się ikonka barw narodowych sąsiedniego państwa. Sądzę, że jest to znak poparcia dla narodu toczącego wojnę z innym państwem. Odnajduję jednak jakąś niezręczność w tej przedłużającej się obecności flagi ukraińskiej w polskiej przestrzeni publicznej. Nie wiem jak traktować instytucje czy portale, które nigdy wcześniej lub od wielkiego święta nie zamieszczały na swej głównej stronie symboli narodowych. Ci sami nadawcy korzystają z kolei z narodowej flagi obcego państwa. Przyznam się szczerze, że celowo piszę ten tekst po północy (dochodzi pierwsza jedenastego listopada), aby naocznie przekonać się czy pań i panów z onetu stać będzie w ten dzień świąteczny dokonać zmiany ikonki z flagi ukraińskiej na polską. Ot, taka mała rzecz… może niepoważna… ale dla mnie istotna.

I co? Nie doczekałem się. Onet nadal jest ukraiński.

Natomiast Google jest OK!


[11.11.2022, Toruń]

4 komentarze:

  1. Mój młodszy syn bedzie dzisiaj jak prawie co roku /ze względu na pandemię byla 2letnia przerwa,/ biegł w Biegu Niepodległości w stolicy. W barwach bialo-czerwonych oczywiście...

    OdpowiedzUsuń
  2. Grafika google mnie zachwyciła.
    Ja rozumiem solidarność z Ukraińcami, ale tez uważam, że flaga sąsiedniego państwa jest nadużywana nadal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Kloszard, jak widzę, wróciła do łask. Kpi , jak zazwyczaj i nikt tego nie dostrzega ? Może dała datek jakiś ? Natalia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wraca za każdym razem, a mnie czasami trudno reagować od razu.. dziękuję za przypomnienie... już czynię swą powinność.

      Usuń