CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

27 listopada 2022

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (811 – 813) ZAROBKI. PIŁKA KOPANA. JAK TRZEBA TO TRZEBA.

 


811.

Ktoś obliczył, że aby porównać roczne zarobki Roberta Lewandowskiego z zarobkami osoby pracującej za średnią krajową w Polsce, to musiałby taki człowiek pracować około 2050 lat, czyli gdyby było to możliwe, to ta osoba mogłaby zacząć pracę jeszcze około 30 lat przed naszą erą.


812.

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej oglądam tak w około 20-30 procentach. Piłka bawi mnie coraz mniej, głównie przez tę komercję, a może też na przekór tym, co wlepiają nosy w telewizyjne ekrany. Śmieszą mnie dwie rzeczy:

1) W rzeczywistości mecz trwa (bez przerwy) 90 minut plus parę, paręnaście minut doliczonego czasu. W telewizorni mecz trwa tyle samo plus jakieś 5 godzin dyskusji na temat jego przebiegu :-)

2) Niekończąca „Izaura”, „Dynastia”, „M jak miłość” czy takie tam o Robercie Lewandowskim. Oczekuję odcinka, w którym motywem przewodnim będzie historia o tym, na którym boku śpi piłkarz Barcelony, ewentualnie procentowy udział w jego śnie zajmowanych pozycji, czyli: na lewym boku, na prawym, na plecach, na brzuchu z konieczną informacją dodatkową: czy pan Robert chrapie, a jeżeli tak to w jakich sennych pozycjach.

3) Dyskusje na temat piłki kopanej prezentowane są tak, jakby występujący w nich fachowcy omawiali najistotniejsze problemy ludzkości.


813.

Nie lubię przeprowadzek, ale jak trzeba, to trzeba.


[27.11.2022, Toruń]

3 komentarze:

  1. O, znowu przeprowadzka? Trzymam kciuki!
    Sama napisałam niedawno, że Lewandowski już mi z lodówki wyskakuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. No to życzę dużo sił do tej przeprowadzki.
    ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piłka nożna przestała mnie bawić w latach Piechniczka. Po remisie Polaków z Meksykiem, obejrzałam mecz ich mecz z Arabią Saudyjską. Żadna z drużyn nie pokazała nic specjalnego, dlatego z Argentyną, która nie zachwyciła, może być różnie. Te przed i pomeczowe dyskusje irytują, ale ci, którzy już nie kopią na chleb także chcą zarobić. Bardziej wkurzają mnie informacje o milionach, które kluby płacą za piłkarza. Każda przeprowadzka jest stresująca, więc trzymam kciuki by przebiegła bez większych komplikacji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń