CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

13 listopada 2022

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (806 - 807) ŁAJZY. ŚWIATOPOGLĄD LEWICOWY.

 


806.

    Okazuje się, że nie tylko u nas tegoroczna jesień obfituje w ludzi rozumnych inaczej Wyposażeni w klej tak zwani aktywiści (czytaj: łajzy i bumelanci) umyślili sobie przyklejać się do dzieł sztuki – obrazów sławnych twórców, aby w ten sposób zaprotestować przeciwko… no właśnie, na przykład polityce socjalnej danego państwa, polityce ekologicznej. Ci bezmózgowcy opowiadają cię za zakręceniem na zawsze kurka z gazem… nie będę się rozwodził długo nad tym problemem, wystarczy odrobina wyobraźni, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, co stałoby w tej chwili, gdyby wykluczyć z dnia na dzień gaz ziemny, węgiel i ropę z produkcji energii. Dlaczego bezmózgowcy? To pytanie retoryczne i każdy z nas mający trochę oleju w głowie, zna odpowiedź.

    Zabolało mnie też to, że para idiotów/idiotek polała farbą czy jakąś tam inną substancją przecudowny obraz Vermeera „Dziewczyna z perłą”. Całe szczęście, że obraz zabezpieczony był szybą. Ci niespełna rozumu ludzie protestowali przeciwko temu, że Holandia bardziej troszczy się o dzieła sztuki, aniżeli o dzieci. Co ma piernik do wiatraka? Nic i chyba o to chodziło pomyleńcom. Ale dlaczego za politykę rządu Holandii na odpowiadać nieżyjący już Vermeer?

    Myślę, że jeśli naprawdę ci „aktywiści” chcieli zwrócić uwagę państwa na powyższy problem, powinni byli wejść do galerii z piłą, nożem lub siekierką i w obliczu kamer powinni byli ociąć sobie ucho, udydolić sobie najlepiej tępym nożem lewą dłoń lub też odrąbać sobie nogę powyżej kolana. Tacy jesteście odważni! Będziecie sławni na cały świat.

807.

    Ponieważ małymi kroczkami zbliżają się przyszłoroczne (no, chyba, że prezesowi nie będzie to pasować i przełoży) i będę chciał napisać parę słów na temat głosowania w wyborach samorządowych, a potem parlamentarnych, chciałbym na samy początku przedstawić się jako osoba, która reprezentuje pewien światopogląd – konkretnie lewicowy, a… paradoksalnie, pierwszy raz w życiu nie będę na tak zwaną lewicę głosował, lecz o tym w innym miejscu.

Otóż dla mnie posiadanie poglądów lewicowych oznacza:

- równość ludzi pod względem dostępu do edukacji, kultury, opieki zdrowotnej (dominacja państwowej służby zdrowia); równe szanse na dobre zatrudnienie,

- równowaga w gospodarce – przemysł i handel zarówno państwowy jak i też prywatny z przewagą tego pierwszego,

- edukacja dostępna dla wszystkich, oparta na szkołach państwowych; także na poziomie wyższym, co niewykluczona edukacja prywatna,

- religia jest prywatną sprawą każdego człowieka, rozdział kościoła od państwa, wyznawcy poszczególnych religii łożą na kościół, dofinansowanie państwa na zasadach identycznych z dofinansowywaniem niezależnych organizacji pożytku publicznego, nauka religii w kościołach,

- prawa człowieka – wolność pod warunkiem nieszkodzenia innym osobom, organizacjom, społecznościom, itp.,

- prawa kobiet – jak wyżej + prawo do aborcji,

- prawa mniejszości narodowych, seksualnych – jak wyżej,

- sprawiedliwy system socjalny ukierunkowany głównie na osoby najuboższe, wykluczone z uwagi na stan zdrowia, także mądre wspieranie tych, którzy nie potrafią samodzielnie radzić sobie w życiu, unikanie stawiania znaku równości pomiędzy polityką socjalną a populizmem

- ograniczenie wydatków na wojsko i policję; zwiększenie wydatków na służby niosące pomoc medyczną i specjalną (zapobieganie i likwidowanie skutków katastrof żywiołowych, wypadków, itp.),

- dążenie do zwiększenia roli demokracji bezpośredniej

Oto niektóre tylko, choć ważne zagadnienia, pod którymi się podpisuję.


[13.11.2022, Toruń]


2 komentarze:

  1. Zwiększanie dopływu pieniędzy dla służby zdrowia czy szkolnictwa bez uprzedniego ustalenia standardów i procedur w tych instytucjach, nie ma najmniejszego sensu. Szkolnictwa nawet nie ma co naprawiać. Trzeba wysadzić w powietrze i zbudować od podstaw bo nie ma najmniejszego związku z rzeczywistością. Nie odpowiada na rzeczywistość. Konia z rzędem komuś kto pokaże mi jak szkoła uczy weryfikacji informacji ,wyrywania się z baniek informacyjnych w jakich jesteśmy by zweryfikować wiarygodność informacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpisuję się i ja, absolutnie!
    jotka

    OdpowiedzUsuń