ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

21 maja 2018

Z ODDALI (17) MA BYĆ „LEPIEJ”



A/ KOLEJNOŚĆ LOSÓW
Była radość. Jest, jeśli nie smutek to strapienie. Nieważne.
Nie sądziłem, że „Kolejność losów” tak bardzo mi się rozbuduje. W chwili obecnej pomysły rozrosły się na przynajmniej trzy „spotkania” dalej i zakończenie. W myślach organizuję fabułę, domykam dialogi, lecz jak pokazuje rzeczywistość, wtrącę coś pomiędzy istniejące w wyobraźni słowa, może zmienię wątek główny, uzupełnię innym, przepoczwarzę.
Najważniejsze, abym pamiętał o języku - trzeba go szanować, a zdarza mi się pisząc w pośpiechu robić błędy językowe, albo bawić się słowami niestarannie, co wychodzi już przy pierwszym czytaniu.
A ile pracy przede mną! Te „spotkania”, które są za mną należy odczytać kilka razy i nanieść poprawki. Czasami tylko jedno słowo zaboli, a od niego psują się kolejne.

B/ „LEPIEJE”
Dawno przestałem bawić się swoim wielkim, pluszowym misiem, którego swego czasu usadowiłem w roku kuchennego okna, aby czekał na mnie i obserwował, kiedy ja, pierwszoklasista, będę wracał ze szkoły.
Dzisiaj bawię się słowami.
A zatem - do dzieła!
~ Lepiej pisać nocą nierymowane wiersze
   niż czytać kronikę wypadków miłosnych o świcie.
~ Lepiej zestarzeć się po cichu
   niż na głos.
~ Lepiej być pokraką w tańcu
   niż posłusznie podrygiwać nóżkami na sznurku jak marionetka.
~ Lepiej być
   niż być zapomnianym.
~ Lepiej przyjechać na randkę limuzyną
   niż zapłacić mułowi za podwózkę.
~ Lepiej kochać się z tobą w ciemności
   niż wydawać pieniądze na energooszczędne żarówki.
~ Lepiej mieć miłe wspomnienia
   niż przypominać sobie miłe złego początki.
~ Lepiej dać się ugryźć przez własnego psa
   niż nie mieć psa i zaszczepić się przeciwko wściekliźnie.
~ Lepiej spowiadać się minimum raz na tydzień
   niż codziennie być ogrywanym w pokera przez proboszcza.
~ Lepiej umierać z miłości
   niż dawać łapówkę lekarzowi podczas każdej wizyty.
~ Lepiej ukraść czyjeś serce
   niż trafić do więzienia.
 

[16.05.2018, Nanterre, Hauts-de-Seine, we Francji]

2 komentarze:

  1. Lepieje mocno przytulam:-)
    Dziś pustkę mam w głowie, więc nic mądrego nie dorzucę...
    Chociaż - lepiej słuchać księdza Bonieckiego, niż wielkich inaczej świata tego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak ciekawych lepiei to ja już dawno nie czytałam. Brawo, niech żyją lepieje.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń