CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

31 października 2021

WERSETY (2) TAK BYWA

 


"Umierający Gal" Muzea Kapitolińskie, Rzym

Tak bywa

choćbyś uczepił się babcinej sukienki

matka czytałaby ci wiersze

dziadek karmił łyżeczką miodu z własnej pasieki

a ojciec mówił jak masz żyć

odnajdą cię i zhańbią

postawią pod pręgierzem

wychłoszczą i porzucą pod cmentarnym płotem

oto potężna nienawiść

wokół ciebie i do ciebie zlanego potem

puka każdej nocy


Słuchałem

słuchałem uważnie

niby chłopiec z rozbieganymi oczami

kopiący piłkę

grający w cymbergaja

a jednak wsłuchiwałem się uważnie

mówiła do mnie

a ja połykałem słowa

pieściłem je

jakbym rozpuszczał w ustach

tabliczkę czekolady

mówiła człowiek miłość serce z rozumem

radość świat piękno przyjaźń

częstowała mnie

chłonąłem jak gąbka


Obudziłem się wczoraj

dzwonek u drzwi eksplodował mnie

zdążyłem jedynie pożreć kartkę ze słowami

człowiek miłość serce z rozumem

radość świat piękno przyjaźń

one tutaj nie obowiązują.


3 komentarze:

  1. Nie mieści mi się w głowie, by zło mogło wygrać, dobro jest w nas, tylko musimy wspólnie i głośno potępiać złych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby zło nie wygrywało to nie było by wojen, obozów koncentracyjnych, antysemityzmu ....
    Wczoraj przeczytałam że w Berlinie policjanci trenują i robią pompki na pomniku poświęconym Żydom zamordowanym przez hitlerowcow....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie to się działo na Pomniku Ofiar Holokaustu....

      Usuń