CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

08 marca 2021

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (337-338) ŻYCZENIA. POD PARYŻ.

 

337.

Na początek wszystkim Paniom w Dniu Ich Święta, chciałbym złożyć najserdeczniejsze życzenia zdrowia, uśmiechu, wszelakiego szczęścia i jak najszybszego powrotu do normalności.

... a wybrałem celowo goździki, zmierzając ku 8-marcowej tradycji, jak i też chcąc podkreślić to, że stały się one niesłusznie zapomnianymi kwiatkami, a bywają przecież równie piękne jak róże i tulipany...

338.

Natrafiłem dzisiaj w Eurosporcie na początek wyścigu Paryż – Nicea. Nie żebym był tak wielkim i zapalonym kibicem kolarstwa, którego komercjalna strona mnie nuży, lecz z powodu Francji, tego mojego ulubionego kraju, którego drogami podążałem najczęściej objeżdżając Europę wzdłuż i wszerz. Dzisiejszy, pierwszy etap - to takie okrążenie – prowadził z Saint-Cyr-l’Ecole i w tym samym miasteczku się kończył. Przez Saint-Cyr-l’Ecole przejeżdżałem pewnie mnie raz. Znajduje się to miasto w regionie Île-de-France, o rzut kamieniem od Wersalu i jakieś dwadzieścia parę kilometrów od Paryża. Znjaduje się tutaj między innymi popularna we Francji sieć restauracji Buffalo Grill, gdzie można smacznie zjeść i mieć za darmo internetowe łącze. Przede wszystkim jednak zainteresował mnie podparyski pejzaż przełomu zimy i wiosny, która tutaj przychodzi zazwyczaj trzy tygodnie do miesiąca wcześniej niż u nas. Już dziś zielenią się pola, przydrożne trawy, lecz jeszcze nie ruszyły drzewa, choć czuć już ten wiosenny powiew.

Nowe osiedle "Charles-Renard" w Saint-Cyr-l'Ecole

[08.03.2021, Toruń]

8 komentarzy:

  1. Za życzenia dziękuję, goździki zawsze lubiłam:-)
    Wczoraj od brata dostałam książkę, na szczęście nie bombonierkę:-)
    Wyścigi kolarskie to zawsze piękne widoki, oglądamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć jestem amatorem słodkości, też wybrałbym książkę ...

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    Bardzo dziękuję za życzenia. Goździkami sprawiłeś ogromną radość paniom, które mają sentyment do tych kwiatów.
    Co do wyścigów kolarskich, to pochwalę się, że w sierpniu tego roku moje miasto Chełm stanie się areną kolarskich zmagań. Będzie u nas meta jednego z odcinków Tour de Pologne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... kiedyś dominowały wszakże goździki... dzisiaj nie docenia się tych kwiatów, ot przestały być modne, więc ja.... trochę tak na przekór.... oby już nie było wtedy w Twoich Chełmie ograniczeń covidowych... pozdrawiam

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za życzenia i za kwiaty.
    Zapraszam do siebie po uśmiech :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za życzenia dziękuję, u siebie ukłon ku mężczyznom złożyłam. Wszystkiego dobrego. Byłam pewna, że komentarz zamieściłam dużo wcześniej, ale może go wcięło. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przeczytałem ten interesujący tekst... pozdrawiam.

      Usuń