CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

31 lipca 2024

ODKURZONE - KACZEŃCOWE POLA. ZMIERZ OKIEM. TRZYNASTKA.

Kaczeńcowe pola

Wspominałaś

kaczeńcowe pola

i okna bez firanek

i w jednym stawiałaś rzędzie

zdjęłaś szlafrok

urwał się guzik

pięknem ciała trzymałaś mnie w szachu

okna bez firanek

ironia losu

byłaś milcząca nawet wtedy

gdy całowałem

tylko pola kaczeńcowe nie ustały

tam mam cię zabrać


dobrze że w porę zrozumiałem

że kochać mnie nie potrafisz

kaczeńcowe pola

miłość wróżyły

miłość do siebie samych.

(1979) Łódź



Zmierz okiem

Zmierz okiem zapłakanym pokoje

przestań płakać

wielka fala oceanu

nie dotrze tutaj

gwałt wybuchów

nie zakłóci płomienia świec

połóż głowę jak najwygodniej

nie umieraj

rozpacz nad miastem

nie zabierze mi twojej twarzy

mylisz się jeśli myślisz

że nic mnie nie obchodzisz

otwórz wreszcie oczy

te pokoje które widzisz

są marzeniem mojej pracy

są tak wielkie jak stepowe przestrzenie

których tak się boisz

a one nie czynią zła

są wiosenne

miłośnie kochają

włosy rozrzucone po ścianach

(1979) Łódź



Trzynastka


Trzynaście liczb w tłumie

po szynach sunie

czerwone tramwaje

ulicą wypchaną

opodal wystawy

stają

czerwona trzynastka

w herbie tej maszyny

pechowa trzynasta

godzina

panie motorniczy

panie motorniczy

niech pan uważa

bo się wykoleimy

trzynasta godzina

do szkół i do aptek

trzynaście lodziarek

nie zdąży do pracy

trzynaście to dziecko

ma lat nie do wiary

a młode oczko

już puszcza do starych

samotna trzynasta

ulica bezludna

tam pod trzynastką

mieszkanie Trzeciaka

panie motorniczy

daj Boże zdrowie

tylko pod trzynastkę

mnie dowieź

pan motorniczy zaś powie

chcieliby wszyscy

w trzynastym pędzie

załatwić swoje

jakoś to będzie

a tam nad głową

nad mym tramwajem

słońce dęba staje

a może trzynastą

zrzucą bombę

trzynaście zamachów

trzynaście dywizji

plotek trzynaście

skończył pan motorniczy

naprzeciw bramy

powóz zatrzymał

spojrzał popatrzył

przeszył oczyma

bo pod trzynastką

co wczoraj była

blisko wystawy

sterczy mogiła

(1979) Łódź



[31.08.2024, Toruń]

2 komentarze: