CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

08 lutego 2022

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (648 - 649) CO ZA KULTURA! INNE ZAJĘCIE.

 

Hieronim Bosch (1450 - 1516)
"Leczenie głupoty"

648.

Kiedy moim zamiarem było obejrzeć w "kulturze" "Noce Cabirii" Felliniego, musiałem uzbroić się w anielską cierpliwość wyłuchując, a w zasadzie wyłączyć odsłuchiwanie idiotyzmów, jakie mieli do przekazania pseudointeligenci - polityczni żołnierze kurskiego, którzy starali się wmówić mnie, ale przecież nie tylko mnie, że to, co robi Europa jest be, a to czym zajmuje się rząd polski (pisowski) jest cacy i takie tam pierdoły, że Niemcy to oczywiście samo zło. Oto dlaczego, aż mną wstrząsa oglądanie i słuchanie czegokolwiek, co ukazuje się w pisowskiej telewizji - pisowska propaganda "wpluwana" w usta ćwierćinteligentów w marynarkach. Znieść tego nie można z dwóch przynajmniej powodów: otóż rozmówców było trzech i każdy popierał zdanie pisowskiego przedmówcy, i drugi powód - zdaje się, że "kultura" jest kanałem kulturotwórczym, gdzie wręcz obowiązkiem jest przedstawianie różnych poglądów widzenia, a nie tylko tych zarezerwowanych dla pisowców.

Zgiń, przepadnij, siło nieczysta - przeskoczyłem pilotem na inny kanał w obawie przed zwymiotowaniem kolacji, a powróciłem dopiero na Felliniego.

649.

Jestem wprawdzie człowiekiem zajętym, ale kiedy mam tylko czas, kulturalnie czytam, piszę, oglądam... niby nic nowego, ale moją pasją było jest, i będzie gromadzenie książek w wersji on-line na dysku. Pamięta, że wiele, wiele lat temu, odkąd zaistniał Internet w moim domu, zajmowałem się gromadzeniem tych kulturalnych dokumentów ze stron, które dzisiaj już nie istnieją, a były to czasy, w których Google'a nie było, a w sieci dominowała wyszukiwarka AltaVista, później na początku XXI stulecia wykupiona przez Yahoo i jakiś czas potem odeszła w krainę cieni.

Akurat teraz próbuję wskrzesić "Biegunów" pani Olgi Tokarczuk. Mam wersję pdf tej powieści systematycznie przerabiam go na wersję rtf.


[08.02.2022, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz