ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

17 czerwca 2021

WYROK SĄDOWY

 

Postanowiłem umieścić w kawiarence w całości tekst poniżej, gdyż wydawał mi się interesujący. Tekst pochodzi z fejsbuka, lecz nie wiem, czy opisane w nim wydarzenie miało miejsce w rzeczywistości, czy raczej należałoby je potraktować jako pouczającą przypowieść. W każdym razie pointa opowieści odpowiada mi, a byłoby mi jeszcze przyjemniej, gdyby spodobała się gościom kawiarenki.


Wyrok wydany przez amerykańskiego sędziego.

15-letni chłopiec został przyłapany na kradzieży z amerykańskiego sklepu. W próbie ucieczki chłopak też przypadkowo przewrócił półkę. Po zapoznaniu się ze sprawą sędzia zapytał chłopca:

- Naprawdę coś ukradłeś? Chleb, ser i przewróciłeś półkę uciekając?

Chłopak odpowiedział:

- Tak.

Sędzia:

- Dlaczego ukradłeś?

Chłopak powiedział:

- Potrzebowałam tego.

Sędzia:

- Nie mogłeś kupić, zamiast kraść?

Chłopiec:

- Nie miałem pieniędzy.

Sędzia:

- Mogłeś poprosić rodziców o pieniądze.

Chłopak:

- Mam tylko matkę, która jest chora i nie ma pracy. Ukradłem dla niej chleb i ser.

Sędzia:

- Nic nie robisz, nie masz pracy?

Chłopak:

- Pracowałem w myjni samochodowej. Zrobiłem sobie dzień urlopu, żeby pomóc mamie, więc mnie wyrzucili.

Sędzia po zakończeniu rozmowy z chłopcem wydał wyrok:

- Kradzież, zwłaszcza kradzież chleba, to bardzo haniebne przestępstwo. I tutaj wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za tę zbrodnię. Dzisiaj wszyscy w tym pokoju, są odpowiedzialni za tą kradzież. Więc kończę i wszystkich tu obecnych skazuję na grzywną w wysokości 10 USD. Nikt nie wyjdzie z pokoju, dopóki nie zapłaci 10 dolarów.

Sędzia wyjął banknot 10 USD z kieszeni, wyciągnął długopis i zaczął pisać:

- Dodatkowo ukarałem właściciela sklepu za wezwanie policji i oddanie w jej ręce głodnego chłopca. Jeśli grzywna nie zostanie zapłacona w ciągu godziny, sklep zostanie zamknięty.

Sędzia przeprosił chłopca i wręczył mu wszystkie zebrane pieniądze.

Po wysłuchaniu wyroku ludzie na sali mieli łzy w oczach. Zastanawiam się czy nasze społeczeństwo, nasz system, nasz sąd byłby w stanie wydać taki wyrok?

Sędzia dodał:

- Jeśli ktoś zostanie złapany na kradzieży chleba, wszyscy ludzie w tej społeczności i w państwie powinni się wstydzić!


[17.06.2021, Toruń]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz