CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

10 kwietnia 2022

ZAPISKI Z CZASÓW DYKTATURY (676) ZIELENINA


676. 

Zazieleniło się w mieszkanku. Nic specjalnie szczególnego. Małe to, ledwie odbiło, ale pnie się do góry i na boki. I tak trzymać.



Poniżej moja duma - szeflera. Już 2/3 okna wypełnia. Podążą ku słońcu, którego coraz więcej i kolejne wypuszcza zawiązki.


Ta paprotka właściwie miała być usunięta. Chorowała bardzo zimą, ale podniosła się. Ten jaśniejszy plac to nie zwiędłe liście lecz kosmyk słonecznego promienia.


Kolejne paprotki lubiana z uwagi właśnie na obfitą zieloność. Te dwie powyżej to młode ziela


I w końcu ostatnia zdobycz - delikatny, kruchy asparagus

[10.04.2022, Toruń]













 

6 komentarzy:

  1. Zbiór prawdziwie wiosenny, niechaj rosną ku Waszej radości, szeflery gratuluję, a paprotek nie udało mi się wyhodować, nie mam ręki.
    Sama też cos tam rozsadziłam i może się pochwalę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paprotki chorują, gdy stoją zbyt blisko źródła ciepła oraz nie lubią silnych przeciągów. Oczywiście pochwal się...



      Usuń
  2. Nie wiem dlaczego nie udało mi się nigdy wyhodować paprotek. Dostałam kiedysvw prezencie i nie chciał rosnąć aż potem całkiem zmarniała.
    Ale mam dużo innych kwiatów. A za tę Twoje paprotki to należy Ci się jakaś Nagrodą. No i za szeflere też.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta szeflera, kiedyśmy ją z domu wzięli była uschnięta - podlewanie, aby ziemia nie była sucha, czasami fusy od kawy lub od herbaty, raz na dziesięć dni podlanie wodą gazowaną. Potrzebuje 3-4 godziny słońca. Jeśli chodzi o paprotki, to dorzucę i to trzeba je koniecznie w okresie zimowym pozbawić suchych gałązek, dać miejsce na wzrost młodych. 2 godziny słońca dziennie im wystarczy...

      Usuń
  3. U mnie ziółka posiane i posadzone zajmują parapety i podłogę przy drzwiach balkonowych.
    Póki w zielone gramy, cieszy oko i serce. Szaflara imponująca :-)
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widząc co masz w ogrodzie, to jestem pewien, że i w pomieszczeniu roślinki trzymają się nieźle... pozdrawiam

      Usuń