ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

05 listopada 2017

DZIWNE?

Wspinamy się na palce
ponad dniem i nocą
barwimy splecionymi ramionami tęczę
przekazuję ci wczorajszą młodość
dajesz mi siłę jutra

ja też byłem skowronkiem
dzwoneczkiem 
zawieszonym wysoko pod chmurami
miałem w sobie radość zmęczonych rąk
księgę za pazuchą
dobre słowo
wiarę
mój nocny sen był twardy
uspokajał drżenie mięśni
kołatanie serca

byłem taki jak ty teraz
w te dni kiedy czuję w garści twoją dłoń
widocznie jestem ci potrzebny
skoro nie wyrywasz się spłoszoną kuropatwą
nie razi cię szorstka skóra
przykrótki oddech
stąpającego coraz wolniej starca.

[31.10.2017. Le Boulou, Pyrenees-Orientales we Francji]

2 komentarze:

  1. Wspinamy się na palce, chcemy widzieć więcej, a tymczasem dobre słowo i radość w przyziemności liczą się najbardziej.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń