CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

19 grudnia 2022

DOKUMENT - ZAMEK W CHAMBORD, KRÓL ARCHITEKTURY


Zamek w Chambord

W kawiarnianej zakładce DOKUMENT pojawiać się będą przede wszystkim filmy dokumentalne z różnych dziedzin; krótkometrażowe lub dłuższe, wymagające spędzenia przed komputerem albo odbiornikiem telewizyjnym występującym jako źródło odtwarzania pliku ruchomego obrazu. Na początek proponuję film dokumentalny produkcji francuskiej z napisami w języku polskim, a mianowicie „Zamek w Chambord, król architektury”. Można go zobaczyć na internetowej stronie portalu ARTE. Wiem, że istnieje taki kanał telewizyjny, ale że unikam telewizji jak ognia, przeto przekazywać będę ten i inne filmy ze stron internetowych. W tym miejscu pragnę dodać, że czasami filmy z kanału ARTE znikają po jakimś czasie i należy się liczyć z tym, że niniejszy film po np. miesiącu zginie z portalu, a zatem wypada się troszkę śpieszyć. Myślę, że podczas nadchodzących świąt zamiast po raz kolejny oglądać film o chłopcu, który pozostał sam w domu, spróbować obejrzeć ten ciekawy dokument.

Tym bardziej polecam do obejrzenia ów dokument, gdyż byłem w zamku Chambord (byłem też kilkukrotnie w nieodległym Blois) i naprawdę jest to urocze miejsce, które warto osobiście zwiedzić przebywając we Francji. Chciałbym też zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz – w tym fabularyzowanym dokumencie bohaterem jest las nad Loarą. Proszę mi uwierzyć, że poza rejonami górskimi francuskie last tak właśnie wyglądają – są rzadsze, a drzewa w nich rosnące niższe z przewagą liściastych, głównie dębów.

Zapraszam do oglądania.

https://www.arte.tv/pl/videos/056815-000-A/zamek-w-chambord-krol-architektury/


[19.12.2022, Toruń]

2 komentarze:

  1. Moja matka marzyła o podróży do Paryża. Niestety śmierć była szybsza, ale to Jej niespełnione marzenie stało się moją obsesją. Chciałabym żeby kiedyś mój syn pojechał do Francji i zobaczył to, co chciała jego babka. Z okazji zbliżających się Świąt życzę Tobie i Najbliższym zdrowia, spokoju oraz spełniania marzeń na miarę możliwości. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Imponująca budowla, jak wiele we Francji, na razie zajrzałam, później obejrzę całość:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń