CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

31 grudnia 2022

ŻARTOBLIWIE I NA POWAŻNIE - MARIA CZUBASZEK - MARCUS TULLIUS CICERO

 Złote myśli Marii Czubaszek

  • „Niepalący też żyją tylko do śmierci".
  • „Młodość musi się wyszumieć, a starość wypalić".
  • „Każda kobieta powinna w pewnym wieku ustalić ile ma lat i już się tego trzymać".
  • „Jestem w rozwojowym okresie późnej dojrzałości".
  • „Zero ruchu. Przez sport do kalectwa".
  • „Lepiej być młodym niż starym, ale lepiej być starym niż martwym".
  • „Wszyscy myślą, że jestem optymistką, a to nie prawda. Ja jestem pesymistką, ale pogodną".
  • „Niektórzy pytają, dlaczego czasem tracę płynność finansową. Trudno jej nie tracić, gdy ma się męża jazzmana. Karolak ma co prawda emeryturę artystyczną - 719 złotych. To masa pieniędzy, ale w ludziach jest tyle pazerności... że czasem dorabia koncertami".
  • „Co ja z tym zdrowiem zrobię, przecież do grobu go nie wezmę".
  • „Natchnienie to miał Mickiewicz. Do takich głupot jak ja piszę, nie potrzeba natchnienia. Ja muszę mieć motywację. Dla mnie to są zawsze trzy niezapłacone rachunki".
  • Podczas jednego ze spotkań, 5-letnia dziewczynka zapytała Marię Czubaszek czy ta także była kiedyś młoda.
- Dawno, dawno temu, w co trudno, uwierzyć byłam młoda, ale świadków już nie ma, bo wszyscy umarli – odpowiedziała Czubaszek.
- A czy była Pani ładna ? – zapytała dziewczynka
- Młoda rzeczywiście byłam, ale urodę zawsze miałam nienachalną - odpowiedziała Czubaszek.



Marcus Tullius Cicero (Cyceron) - Myśli
  • „U przyjaciół wszystko jest wspólne” [Amicorum omnia sunt communia]
  • „Dobro ludu – najwyższym prawem” [Salus populi suprema lex]
  • „Głód jest najlepszym kucharzem" [Fames est optimus coquus]
  • „O, czasy! O, obyczaje!” [O tempora! O mores!]
  • „Pokój bez książek jest jak ciało bez duszy” [Postea vero quam Tyrannio mihi libros disposuit, mens addita videtur meis aedibus]
  • „Pewnego przyjaciela poznasz w sytuacji niepewnej”  [Amicus certus    in re incerta cernitur]
  • „Nie wolno pozwolić żadnej jednostce ani grupie jednostek, żeby skupiła w swoich rękach zbyt dużą władzę; polityka jest profesją, a nie zajęciem dla dyletantów”
  • „Wykreślić ze świata przyjaźń […] to jakby zgasić słońce na niebie, gdyż niczym lepszym ani piękniejszym nie obdarzyli nas bogowie”

[31.12.2022, Toruń]

7 komentarzy:

  1. Wspaniałe cytaty wybrałeś Andrzeju.
    Ten pokoj bez książek wyjątkowo trafny.
    A Pani Maria Czubaszek genialna w swej prostocie i słuszności wypowiedzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...no, chciałem aby było żartobliwie i poważnie, ale za każdym razem mądrze.

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    Kochana Maria Czubaszek i Jej wspaniałe złote myśli.
    Cyceron ze swoimi myślami wciąż aktualny.
    Pozdrawiam serdecznie. DO SIEGO ROKU!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłem w Twój gust - dziękuję i wszystkiego dobrego w nowym roku.

      Usuń
  3. Widzę, że oboje postawiliśmy na mądre cytaty:-) Myśli Marii Czubaszek uwielbiam w całości!
    Zdrowia i pogody ducha w kolejnym roku, Andrzeju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i oczywiście w pełni odwzajemniam Twoje życzenia ... do siego roku!!!

      Usuń